وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند

وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند

وزیر کشور گفت: به داوطلبان انتخاباتی و کسانی که آمار و درباره عملکرد دولت سیزدهم ارائه می‌دهند‌ توصیه می‌شود اگر اطلاعاتی نیاز دارند ‌از دولت بخواهند و ‌کاملا آماده‌ایم اطلاعات درست و دقیق ‌را در اختیار آنها ‌قرار دهیم تا آمار اشتباه ارائه نشود.

سیاست

نشانه‌‌های بلوغ سیاسی ایرانیان

گفت‌و‌گوی «ایران» با دکتر علیرضا زادبر، استاد علوم‌سیاسی

نشانه‌‌های بلوغ سیاسی ایرانیان

«بینش و بصیرت سیاسی» از شاخصه‌های مورد تأمل عالمان علم سیاست است که با آن بلوغ سیاسی یک جامعه را می‌سنجند. از همین روست که رویکردهای استبدادی «کنشگری سیاسی مردم» را برنمی‌تابد و تمایل دارند مردم به مسائل سیاسی ورود نکنند؛ چرا که خوب می‌دانند «جامعه منفعل» جامعه‌ای تابع و دنباله‌رو خواهد شد.

فرهنگ

مواجهه فرهنگی با انتخابات

رفتار انتخاباتی و مؤلفه‌های مؤثر در «کیفیت رأی»

مواجهه فرهنگی با انتخابات

«انتخابات» با اینکه ذاتاً یک پدیده سیاسی است اما بی‌ربط با دیگر عرصه‌های حیات جمعی بویژه «فرهنگ» نیست. اما اغلب، نسبت «فرهنگ» و «سیاست» نادیده انگاشته می‌شود در حالی که انتخابات در یک زمینه فرهنگی رخ می‌دهد. به عبارتی، فرهنگ می‌تواند تعریف‌کننده و کنترل‌کننده عرصه انتخابات باشد و رأی مردم را بسازد یا شکل و جهت دهد.

فرهنگ

روایت معکوس از کاهش فقر در مناظره

روایت معکوس از کاهش فقر در مناظره

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه در دومین مناظره انتخاباتی با محور اقتصادی نسبت به مسأله فقر و اختلاف طبقاتی موضوعاتی را بیان کرد و آمارهایی را نشان داد که بهبود شرایط در دولت سیزدهم را سانسور کرده و به کارنامه تیم فعال در ستاد خود که در دهه ۹۰ وضعیت فقر و نابرابری را در دولت روحانی تشدید کردند هیچ اشاره‌ای نکرد. بهتر است هنگام ارائه نظرات و آمارها، روایت صحیحی از وضع موجود، تغییرات به وجود آمده و بانیان تشدید فقر در یک دهه گذشته ارائه شود. برای ارائه تصویر دقیق‌تر وضعیت فقر  در دهه ۹۰ را که کارنامه واضح فعالان ستاد پزشکیان است مرور کرده و تغییر روند آن در دوران عمر دولت سیزدهم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اقتصاد

رویارویی دو شیوه حکمرانی

نحوه توزیع یارانه و خدمات‌رسانی عدالت محور موضوع دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری

رویارویی دو شیوه حکمرانی

مناظره دوم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اگرچه با محوریت اقتصادی و موضوعات مشخصی همچون «خدمات‌رسانی عدالت محور»، «ارتقای نظام سلامت» و «ارتقای نظام علمی و آموزشی» برگزار شد، با این حال به دور از مجادلات سیاسی نامزدها نبود. مجادله‌ای که مبنای آن علاوه بر راهکارهای متفاوت برخی نامزدها، در نسبت‌شان با دولت‌های گذشته و رویکردهای حاکم بر آن دولت‌ها قرار داشت.

سیاست

قاضی‌زاده: زن پیشران و روش حل مسائل است

قاضی‌زاده: زن پیشران و روش حل مسائل است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید مراقب باشیم ادبیات غلط ما را اسیر نکند زیرا زن پیشران و روش حل مسائل است. دغدغه بانوان ما هم حجاب نیست و این یک ظلم تاریخی به زن است در حالیکه دغدغه اصلی با نوان تبغیض در فرصت‌ها است.

سیاست

پزشکیان: ما با زنان و دختران اخلاقی برخورد نکردیم

پزشکیان: ما با زنان و دختران اخلاقی برخورد نکردیم

کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری گفت: در حوزه تربیت دختران ما به جای اینکه خودمان را نقد کنیم که چرا این اتفاق افتاده، در بیرون برخوردهایی را با دختران مردم می‌کنیم که آدم نمی‌تواند بپذیرد که این برخوردها می‌تواند مشکلی را حل کند.

سیاست

تاکید جلیلی بر نگرانی بانوان از سانسور شدن نقش آن‌ها

تاکید جلیلی بر نگرانی بانوان از سانسور شدن نقش آن‌ها

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چیزی که زنان ما از آن نگران هستند این است که چرا نقش، جایگاه و نقش‌آفرینی زن سانسور می‌شود. ما امروزه موفقیت‌های بزرگی در کشور داریم و مادران شهدا و همسران شهدا موفقیت‌های بزگ را رقم زدند.

سیاست