به نشانه تسلیت شهادت رئیسی انجام شد؛

تصویب قطعنامه‌ کابینه دولت پاکستان برای همبستگی با ملت ایران

بین‌الملل

66878
تصویب قطعنامه‌ کابینه دولت پاکستان برای همبستگی با ملت ایران

کابینه دولت پاکستان به ریاست نخست وزیر این کشور برای تسلیت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، قطعنامه‌ای به نشانه همبستگی با ملت ایران در سوگ فقدان آیت‌الله رئیسی تصویب کرد.

به ‌گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، نشست اعضای کابینه دولت امروز به ریاست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

در این اجلاس قطعنامه‌ای در سوگ شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه در سانحه سقوط هلیکوپتر تصویب و مقام‌های بلندپایه پاکستان با دولت و مردم ایران اعلام همبستگی کردند.

تلویزیون ملی پاکستان سخنان شهباز شریف در جلسه کابینه پیرامون شهادت آیت‌الله رئیسی و احساسات مردم پاکستان درپی حادثه دلخراش سقوط بالگرد رئیس جمهور را پخش کرد.

شریف طی سخنانی گفت: قلب مردم پاکستان از حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آنان شد بسیار جریحه دار است و ما خود را شریک غم دولت و ملت ایران می‌دانیم.

وی افزود: از صمیم قلب به ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوییم و تمام مردم پاکستان در این لحظات دشوار در کنار ملت برادر و دوست ایران ایستاده‌اند.

نخست وزیر پاکستان گفت: جناب رئیس جمهور رئیسی یک شخصیت عالم، با بصیرت و دولتمرد محبوب بود. پاکستان یک برادر مخلص و دوست نزدیک خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: تاریخ خدمات آیت‌الله رئیسی برای ملت ایران، ایفای نقش برای تحکیم روابط ایران و پاکستان و همکاری‌های منطقه‌ای را هرگز فراموش نخواهد کرد. سفر ماه گذشته شهید دکتر رئیسی به پاکستان یک نقطه عطف در گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بود.

شهباز شریف گفت: دیدارهای مردمی رئیس جمهور فقید ایران در پاکستان بسیار ارزشمند بود و همیشه در خاطره‌ها زنده خواهد ماند.

وی تاکید کرد: ما در کابینه دولت پاکستان تجدید عهد می کنیم که راه و اندیشه آیت‌الله رئیسی را برای تقویت روابط دو کشور ادامه خواهیم داد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل