مکرون: حمله اسرائیل به رفح باید متوقف شود

بین‌الملل

67832
مکرون: حمله اسرائیل به رفح باید متوقف شود

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه برخلاف حمایت‌های بی‌دریغ همیشگی از رژیم صهیونیستی، با تاکید بر اینکه از انجام حملات اسرائیل در رفح خشمگین است، گفت: این عملیات باید متوقف شود.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، امانوئل مکرون روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: از حملات (رژیم) اسرائیل که قربانیان متعددی در میان آورارگان در رفح ایجاد کرده است، خشمگین هستم.

وی اضافه کرد: این عملیات باید متوقف شود. [چراکه] هیچ منطقه امنی در رفح برای غیرنظامیان فلسطینی وجود ندارد.

رئیس جمهوری فرانسه بدون اشاره به احکام دیوان بین‌المللی دادگستری که دستور توقف درگیری‌ها در رفح را صادر کرده است، نوشت: من خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی و آتش‌بس فوری هستم.

لازم به یادآوری است که رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه هفته پیش با صدور حکمی توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را خواستار شد.

قاضی نواف سلام با اشاره به بحران انسانی در نوار غزه گفت: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و (رژیم) اسرائیل بایستی به سرعت حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: (رژیم) اسرائیل باید عملیات‌های نظامی یا هر گونه عملیات دیگر را در رفح متوقف و گذرگاه رفح را بازگشایی کند. (رژیم) اسرائیل همچنین باید ورود هر گونه کمیته حقیقت‌یاب به نوار غزه را برای تحقیق درباره اتهام نسل‌کُشی تضمین کند.

در همین پیوند وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نیز امروز هم‌زمان با گسترش عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح و شهادت ده‌ها فلسطینی بی‌گناه، بر لزوم رعایت احکام دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی درباره ضرورت توقف جنگ در نوار غزه و پرهیز از تهدید مراجع قضایی تاکید کردند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای اروپایی که برای شرکت در نشست ماهانه اعضای شورا در بروکسل گردهم آمده‌اند، اجرای احکام دادگاه لاهه را لازم‌ دانستند و قرار است به همراه وزرای امور خارجه پنج کشور عربی اردن، عربستان سعودی، مصر، امارات و قطر درباره راه‌های توقف جنگ در غزه بحث و تبادل نظر کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل