دغدغه شهید رئیسی توجه به مظلومان جهان اسلام بود

بین‌الملل

68108
دغدغه شهید رئیسی توجه به مظلومان جهان اسلام بود

همزمان با برگزاری مراسمی از جایگاه رئیس‌جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی و نقش وی در خدمت به اسلام و فلسطین در نمایندگی المصطفی در جاکارتا، با حضور شخصیت‌های اسلامی، اساتید و دانشجویان تجلیل شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، در نشست امروز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اشاره به موج واکنش‌های داخلی و خارجی پس از شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و مراسم‌های تشییع میلیونی کم‌نظیر تاریخ برای وی اظهار داشت: ایشان با الگوگیری از سیره اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توجه به مظلومان جهان اسلام را به دغدغه عملی خود تبدیل کرد. سخنرانی‌های وی در مجامع بین‌المللی نظیر سازمان ملل و کنفرانس اسلامی بیانگر این واقعیت است.

محمد بروجردی خاطرنشان کرد: ازجمله دستاوردهای بین‌المللی که از دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی می‌توان برشمرد، ارتباطات فعال و دوستانه در جهان اسلام برای تعمیق وحدت و همکاری بین مسلمانان بود. شهید رئیسی سال گذشته در چنین ایامی میهمان کشور دوست و برادر اندونزی و موجب ارتقای روابط فی‌‌‌مابین شد. همچنین در این دوره تجدید و تحکیم مناسبات با عربستان و دیگر کشورهای منطقه به وقوع پیوست.

وی افزود: نباید فراموش کرد شهید حسین امیرعبداللهیان هم وزیر امور خارجه‌ای بود که مانند رئیس‌جمهور مردمی زندگی کرد و ایشان نیز در سیاست خارجی، تعمیق روابط با جهان اسلام و گسترش وحدت اسلامی را عملیاتی و فضای تعاملی بین منطقه‌ای ایجاد کرد و نشان داد نقش ایران در بهبود روابط اعضای جهان اسلام با یکدیگر بسیار سازنده و پیشرو است.

در این نشست همچنین خانم «نور النیاه» استاد دانشگاه شریف هدایت‌الله جاکارتا، «عمر شهاب» از اساتید دانشگاه و دکتر «عمار فوزی» مجاهدت‌های متعدد آیت‌الله شهید رئیسی و وزیر خارجه شهید امیر عبداللهیان را برای همبستگی درونی جهان اسلام و تقویت یکپارچگی آن برای ایستادگی در برابر اشغال‌گران صهیونیستی ستودند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل