«گلاسکو» صحنه اعتراضات ضدصهیونیستی شد

بین‌الملل

69659
«گلاسکو» صحنه اعتراضات ضدصهیونیستی شد

هزاران نفر از حامیان فلسطین امروز (شنبه) در تداوم اعتراضات به جنایات هشت ماهه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع نوار غزه، در شهر گلاسکو تجمع کردند و خواستار توقف فوری جنگ شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، شرکت کنندگان از ملیت‌ها و مذاهب مختلف به رغم محدودیت‌های شدید دولت انگلیس برای سرکوب تحرکات ضد اسرائیلی، به خیابان‌ها آمدند و با سردادن شعارهایی، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

حامیان فلسطین ضمن اهتزاز پرچم‌های فلسطین، پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها عبارت‌هایی درباره توقف جنگ و آزادی سرزمین‌های اشغالی نوشته شده بود.

آن‌ها همچنین در شعارهای خود، اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری درباره جنگ علیه غزه و بازداشت سران رژیم صهیونیستی را خواستار شدند و بر لزوم توقف فوری فروش سلاح به این رژیم تاکید کردند.

نتایج یک نظرسنجی‌ در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور، برخلاف سیاست‌های دولت لندن، خواهان برقراری فوری آتش‌بس در غزه هستند. طبق یافته‌های موسسه «یوگاو»، ۶۹ درصد مردم انگلیس معتقدند که رژیم صهیونیستی باید عملیات نظامی در غزه را پایان دهد و با برقراری آتش بس موافقت کند.

هم زمان با تظاهرات اهالی گلاسکو، تجمعات ضد اسرائیلی دیگری در شهرهای ادینبرو، ابردین، دادنی، پرث، منچستر و همچنین در پایتخت انگلیس برگزار شد. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که معترضان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده اند و شعارنوشته‌هایی را در محکومیت رژیم صهیونیستی حمل می‌کنند.

حامیان فلسطین شنبه هر هفته در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات می‌کنند و اوج خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارند. هر ۲ هفته یکبار نیز معترضان در چارچوب «روز ملی اقدام» در لندن تظاهرات می‌کنند.

 رژیم صهیونیستی طی هشت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۷ هزار و ۲۳۲ نفر و شمار زخمی ها به ۸۵ هزار و ۳۷ نفر رسیده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل