بیانیه مشترک روسیه و ویتنام برای حل‌وفصل شدن مسئله فلسطین

بین‌الملل

70016
بیانیه مشترک روسیه و ویتنام برای حل‌وفصل شدن مسئله فلسطین

روسیه و ویتنام امروز در بیانیه مشترک خود تاکید کردند مخالف هرگونه دخالت در امور منطقه بوده و هم‌چنین نسبت به حل‌وفصل مسئله فلسطین از طریق قوانین بین‌المللی متعهد هستند.

به گزارش گروه بین‌المللی ایران آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که به هانوی، پایتخت ویتنام سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهور این کشور، بیانیه مشترکی را عنوان کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این بیانیه مشترک گزارش کرد: «روسیه و ویتنام قصد و نیت را خود برای تحکیم صلح و ثبات در خاورمیانه، مخالفت با مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه، همبستگی با یک راه‌حل جامع، عادلانه و بلندمدت برای حل‌وفصل مسئله فلسطین از طریق راه‌حل ۲ دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطین نشان می‌دهند.»

در این بیانیه که توسط وب‌سایت کرملین منتشر شده، آمده است: «روسیه و ویتنام متعهد به توسعه یک سیستم تجاری چندجانبه، فراگیر، شفاف و بدون تبعیض بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی هستند. آنها نگران سیاسی شدن روابط اقتصادی بین‌المللی و از هم گسستگی تجارت جهانی و رقابت ناعادلانه هستند. روسیه و ویتنام هم‌چنین قصد دارند به توسعه همکاری‌های اقتصادی و هم‌چنین ایجاد شرایط مطلوب برای گسترش روابط تجاری، مالی و سرمایه‌گذاری توجه جدی داشته باشند.»

در قسمت دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: «به منظور مقابله با تهدید تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی، روسیه و ویتنام بر لزوم آغاز مذاکرات چند جانبه در مورد تدوین کنوانسیون بین‌المللی جهت مقابله با اقدامات تروریسم شیمیایی و بیولوژیکی در کنفرانس خلع سلاح تاکید می‌کنند.»

این بیانیه مشترک متذکر شده است: «روسیه و ویتنام می‌خواهند در چارچوب پروژه‌های صنعت نفت و گاز همکاری کنند. روسیه و ویتنام هر دو از ایجاد شرایط برای گسترش کار شرکت‌های نفتی روسیه در ویتنام و بالعکس حمایت می‌کنند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل