بررسی اقدامات برای اورهال اتوبوس‌های تهران

جامعه

70365
بررسی اقدامات برای اورهال اتوبوس‌های تهران

به منظور ارتقای سطح کیفی حمل و نقل عمومی، به‌ویژه در بخش اتوبوسرانی، ضمن انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی برای نوسازی ناوگان، اقداماتی برای اورهال اتوبوس‌ها نیز در برنامه قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، در دوره فعلی مدیریت شهری تهران، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد، آغاز شود. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به ۷ تا ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، این در حالی است که دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود ۱۸۰۰ دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد و مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب‌ماندگی در پیش داشت. 

با این حال به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی از جمله حوزه اتوبوسرانی انجام شد و ضمن عقد قراردادهای داخلی و خارجی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، اقداماتی برای اورهال آنها در دستور کار قرار گرفت. 

بر این اساس در سال ۱۴۰۰، ۲۴۹ دستگاه اتوبوس بهسازی و مخازن سی ان جی، ۱۶۴ دستگاه اتوبوس هم تعویض شد. 

در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شد که ۴۶ دستگاه آن مربوط به اتوبوس‌های شهرداری و ۹۹ دستگاه آن مربوط به اتوبوس‌های بخش خصوصی بود؛ علاوه بر این ۵۲۴ دستگاه اتوبوس هم بهسازی و مخازن سی ان جی ۲۳۶ دستگاه اتوبوس تعویض شد. 

در سال ۱۴۰۲ هم ۲۸۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شد که ۱۹۰ دستگاه مربوط به اتوبوس‌های شهرداری و ۹۵ دستگاه مربوط به اتوبوس‌های بخش خصوصی بود. علاوه بر این ۱۵۲ دستگاه اتوبوس بهسازی و مخزن سی ان جی ۶۰ دستگاه اتوبوس نیز تعویض شد.

در سال جاری نیز ۲۸ دستگاه اتوبوس بازسازی شده که ۲۷ مورد آن اتوبوس‌های شهرداری و یک مورد از اتوبوس‌های بخش خصوصی است؛ علاوه بر این تاکنون ۱۶ قرارداد بازسازی برای ۵۳۳ دستگاه اتوبوس فرسوده منعقد شده است. 


انتهای پیام/
منبع: تسنیم
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه