نشست جدید گروه‌های فلسطینی در مسکو برگزار می‌شود

بین‌الملل

70416
نشست جدید گروه‌های فلسطینی در مسکو برگزار می‌شود

یکی از مقامات ارشد جنبش حماس از نشست قریب‌الوقوع گروه‌های فلسطینی در مسکو خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج در گفت وگو با اسپوتنیک گفت: روسیه نشست جدیدی برای گروه‌های فلسطینی درمورد تشکیل دولت یکپارچه در مسکو برگزار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما از تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی حمایت می‌کنیم؛ دولتی که نمایندگانی از نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی و سازمان آزادی بخش فلسطین در آن حضور داشته باشند، این دولت نماینده تمام مردم فلسطین خواهد بود.

ابو مرزوق افزود: روسیه اقدام بسیار خوبی اتخاذ کرد زمانی که نمایندگان گروه های فلسطینی را به مسکو دعوت کرد و تلاش کرد که میان فلسطینی‌ها صلح و اتحاد ایجاد کند اما متاسفانه بعد از اینکه توافق کردیم و سندی که مورد تایید همه طرف‌ها بود را در مسکو امضا کردیم، تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس در اقدامی یکجانبه دولتی به ریاست محمد مصطفی تشکیل داد، به همین دلیل ما اکنون منتظر نشست پیش رو هستیم و روسیه برای تداوم مذاکرات از ما دعوت خواهد کرد.

ابو مرزوق درمورد زمان این نشست گفت: روسیه تلاش دارد نشست جدیدی برگزار کند، انتظار می‌رود محمود عباس به مسکو سفر کند و این قضیه برای اتخاذ گام های بیشتر بررسی خواهد شد. امیدوارم این نشست تنها گزینه اتحاد و یکپارچگی ملت و احزاب سیاسی در دولت جدید باشد.

گروه های فلسطینی پیش از این اسفندماه ۱۴۰۲در نشست مسکو بر مقاومت در برابر رژیم اسرائیل و خنثی کردن برنامه های اشغالگرانه این رژیم در نوار غزه، کرانه باختری و قدس تاکید کردند.

گروه های فلسطینی شرکت کننده در نشست مسکو با صدور بیانیه مشترک تاکید کردند که برای انجام فوری وظایف خود در قبال مردم فلسطین و اتحاد و هم‌افزایی قدرت خود برای تحقق آرزوهای مردم فلسطین توافق کردند.

این گروه ها در بیانیه ای که در ۹ بند صادر کردند، بر مقابله با تجاوزات اسرائیل و جنایت «نسل کشی» این رژیم جنایتکار علیه مردم فلسطین در نوار غزه، کرانه باختری و قدس که با حمایت، کمک و مشارکت آمریکا انجام می شود، تاکید داشتند.

برای اولین بار پس از هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) در بحبوحه جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه بود که گروه های فلسطینی با یکدیگر دیدار کردند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل