آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان بر شورای اتحادیه اروپا

بین‌الملل

70970
آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان بر شورای اتحادیه اروپا

مجارستان امروز (دوشنبه) ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت، سِمتی که طی ۶ ماه گذشته در اختیار بلژیک بود.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان و الکساندر دی کرو همتای بلژیکی وی در آیین تحویل ریاست شورای اتحادیه اروپا که در بروکسل برگزار شد، حضور داشتند.

اوربان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام اینکه مجارستان امروز از بلژیک ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده گرفت، نوشت: همه خوشحالند که نوبت ماست که بار دیگر اروپا را بزرگ سازیم.

لازم به ذکر است که نخست‌وزیر مجارستان در انتهای پیام خود از هشتگ «MEGA» استفاده کرد که اشاره به یک شعار انتخاباتی میان سیاستمداران آمریکایی دارد.

در واقع شعار اوربان، از شعار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برگرفته شده است که گفته بود «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم».

بوداپست اعلام کرد که ریاست آن بر افزایش رقابت‌پذیری اروپا، بهبود امنیت اتحادیه اروپا، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و توسعه کشاورزی با در نظر گرفتن منافع کشاورزان متمرکز خواهد شد.

این درحالی است که مجارستان، ریاست شورای اتحادیه اروپا را در بحبوحه اختلافات شدید با رهبران این اتحادیه بر سر شماری از مسائل بین‌المللی از جمله جنگ در اوکراین بر عهده گرفت.

طبق گزارش «تاس»، اوربان همچنین قصد دارد امروز با شارل میشل رئیس شورای اروپا دیدار کند.

مجارستان نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روابط گرم‌تری با روسیه دارد. این کشور به اوکراین سلاح ارسال نمی‌کند و اوربان نیز با انتقاد از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل ارسال تسلیحات به کی‌یف، گفته است که چنین اقداماتی به تشدید جنگ منجر خواهد شد.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل