ورود یک هیئت صهیونیستی به مصر برای مذاکره درباره طرح جدید توافق آتش‌بس

بین‌الملل

71196
ورود یک هیئت صهیونیستی به مصر برای مذاکره درباره طرح جدید توافق آتش‌بس

در پی موافقت حماس با طرح پیشنهادی توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه، یک هیئت صهیونیستی امروز برای مذاکره درباره طرح جدید توافق آتش‌بس وارد مصر شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، در همین رابطه، یک مقام مسئول دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی گفت: پس از واکنش حماس به توافقنامه تبادل اسرا و آتش بس در غزه، نتانیاهو با اعزام مذاکره کنندگان اسرائیلی برای انجام مذاکرات مفصل موافقت کرد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از یک منبع آگاه نوشت: توافق تبادل اسرا ممکن است ظرف دو تا سه هفته انجام شود.

همچنین کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع سیاسی گزارش داد نتانیاهو تأکید کرد که جنگ غزه تا رسیدن به تمام اهدافش پایان نخواهد یافت.

دیروز دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأیید کرد سازمان موساد پاسخ جنبش حماس به پیشنهاد توافق در خصوص گروگان‌ها را از کشورهای میانجی‌ دریافت کرده است.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع نوشت که حماس در پاسخ به بسته پیشنهادی آتش‌بس بر مواضع خود در خصوص تثبیت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کرده است.

این منبع افزود که حماس بر ضرورت عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) و گذرگاه رفح و نیز مخالفت با هر گونه «وتو»ی آزادسازی اسرای محکوم به حبس ابد، پافشاری کرده است.

به گفته این منبع، حماس در خصوص دو بند ۸ و ۱۴ مربوط به تضمین تداوم مذاکرات تا دستیابی به توافق آتش‌بس دائمی انعطاف نشان داده است.

«حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب تأیید کرد که این جنبش پاسخ خود به بسته پیشنهادی آتش‌بس و تبادل اسرا را از طریق کشورهای میانجی‌گر در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی گفت: ما تمایل زیادی برای دستیابی به توافق برای توقف جنگ داریم و به صورت مستمر با کشورهای میانجی‌ در ارتباط هستیم.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل