لغو برنامه دیدار مقامات آلمان و مجارستان

بین‌الملل

71325
لغو برنامه دیدار مقامات آلمان و مجارستان

برنامه سفر وزیر امور خارجه آلمان به بوداپست که برای روز دوشنبه برنامه‌ریزی شده بود، تحت تاثیر افزایش انتقادات کشورهای اروپایی از سفر نخست وزیر مجارستان به مسکو لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران آنلاین، وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که مجارستان برنامه جهت مذاکرات برنامه‌ریزی شده میان پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه این کشور با آنالنا بائربوک، دیپلمات ارشد آلمانی را لغو کرده است.

قرار بود بائربوک روز دوشنبه سفری رسمی به بوداپست، پایتخت مجارستان داشته باشد، با این حال وزارت خارجه آلمان در اطلاعیه‌ای عنوان کرد این سفر به زمان دیگری موکول خواهد شد.

بائربوک ضمن ابراز تاسف از لغو این دیدار در اظهاراتی بر این موضوع تاکید کرد که یک گفت‌وگوی جدی و صادقانه میان نخست‌وزیران دو کشور تحت تاثیر سفر ناگهانی ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به کشور مسکو، جهت دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

سفر اوربان به مسکو و دیدار و گفت‌وگوی میان دو مقام سیاسی که حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید، با انتقاد شدید از سوی روسای جمهور و مقامات کشورهای اروپایی همراه شده است.

اوربان در حال حاضر نزدیک‌ترین رهبر یک کشور اروپایی به ولادیمیر پوتین است.

وی در اظهاراتی هدف خود از سفر به روسیه را در بحبوحه تشدید جنگ اوکراین تحت عنوان «ماموریت صلح» مطرح کرد. ادعایی که با واکنش شدید ۲۷ کشور اروپایی دیگر همراه شد.


انتهای پیام/
منبع: فارس
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل