قادری در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

نمره قبولی دولت سیزدهم در زمینه اقتصاد / ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

اقتصاد

71505
نمره قبولی دولت سیزدهم در زمینه اقتصاد / 500 هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی که در مدت کوتاه عمر دولت سیزدهم در زمینه اقتصاد صورت گرفت، موجب شد تا این دولت کارنامه قابل دفاعی از خود باقی بگذارد.

جعفر قادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایران آنلاین با اشاره به اقدامات مناسب دولت سیزدهم در زمینه اقتصاد اظهار کرد: آمار و ارقام همه گویای عملکرد موفق دولت سیزدهم در زمینه اقتصاد است مثلا در زمینه مسکن که یکی از افتخارات دولت روحانی این بود که هیچ مسکنی ساخته نشده اما در دولت شهید رئیسی ساخت بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور اجرا شده که ۵۰۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

قادری در ادامه با اشاره به کاهش نرخ تورم در دولت سیزدهم عنوان کرد: نرخ تورم تولید در دولت سیزدهم از ۱۰۳ به ۲۳ درصد، تورم عمومی از حدود ۵۰ درصد به ۳۰ درصد و تورم سالانه از حدود ۵۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافت؛ همچنین ضریب جینی خانوارها روندی نزولی طی کرد.

افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین به عملکرد دولت در زمینه انرژی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۹ هزار مگاوات برق به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و با وجود توسعه زیرساخت‌هایی که در مدت کوتاه عمر دولت سیزدهم صورت گرفت، این دولت توانست کارنامه قابل دفاعی از خود باقی بگذارد.

وی ورود دولت به پیمان‌های شانگهای و اوراسیا و بریکس را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: عضویت در این پیمان‌ها از دیگر دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد؛ همچنین افزایش تعامل با کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و کشورهای بلوک شرق از اقدامات مهمی است که در دولت سیزدهم صورت گرفت.

توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی

قادری افزود: کارهایی که در زمینه خدمات فنی مهندسی و توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی صورت گرفت همگی نشان‌دهنده عملکرد موفق دولت آقای رئیسی در حوزه اقتصاد است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت دوباره شمار قابل توجهی از واحدهای تولیدی که راکد مانده بودند، عنوان کرد: علاوه بر این، اقداماتی که دولت سیزدهم برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد، موجب شد ظرفیت این شرکت‌ها توسعه جدی پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که دولت چهاردهم پس از روی کارآمدن روی چه مواردی باید بیشتر تکیه کند، عنوان کرد: تلاش دولت چهاردهم در زمینه مسکن ملی باید اقدام جدی داشته باشد و آنچه در قانون جهش تولید مسکن آمده است را عملی کند، همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید به صورت جدی دنبال شود، افزایش تعملات منطقه‌ای و توسعه ظرفیت‌های ترانزیتی همچنان باید ادامه پیدا کند و تکمیل زنجیره‌های ارزش در بخش‌های معدن، نفت و گاز و پتروشیمی دنبال شود و سرمایه‌گذاری در زمینه گسترش ظرفیت انرژی افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که پیمان‌های منطقه‌ای باید جدی‌تر گرفته شود و تهاتر کالا و خدمات بین کشورها باید مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار اقتصاد