آشوب سیاسی در فرانسه/ حملات سایبری و اعتراضات، المپیک پاریس را تهدید می‌کند

بین‌الملل

71597
آشوب سیاسی در فرانسه/ حملات سایبری و اعتراضات، المپیک پاریس را تهدید می‌کند

«آشوب سیاسی» ناشی از برگزاری انتخابات پارلمانی در فرانسه به دلیل نگرانی‌ها از اعتراضات خیابانی و حملات سایبری، امنیت مسابقات المپیک پاریس را تهدید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، تارنمای روزنامه «آی نیوز» انگلیس، انتخابات در فرانسه را ناتمام توصیف کرد و نوشت: نگرانی ها درباره اعتراضات و هرج و مرج در دولت، این بازی های المپیک ۲۰۲۴ را که کمتر از سه هفته دیگر در پایتخت فرانسه آغاز می شود، تحت تاثیر قرار داده است.

شهردار پاریس، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را متهم کرده که با درخواست برای برگزاری انتخابات زودهنگام که روز یکشنبه و با معلوم شدن نتایج، پارلمان فرانسه را در حالت معلق نگه داشت، مراسم المپیک را تباه کرده است.

مکرون با خودداری از پذیرش استعفای گابریل اتل نخست وزیر تلاش کرد ثبات کافی را در روزهای باقی مانده تا المپیک -که از ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد) آغاز می شود-، حفظ کند.

اتل روز گذشته با پیشنهاد استعفا گفت، اگر با این استعفا موافقت نشود، به حکم وظیفه به فعالیت خود ادامه می دهد و پاریس آماده میزبانی از مسابقات المپیک و پاراالمپیک است.

اما نگرانی ها درباره آشوب سیاسی در فرانسه و تاثیر آن در ایجاد اعتراضات به قوت خود باقی است و فشار بیشتری را در زمینه امنیت و نظارت بر این رویداد ورزشی مهم همزمان با ۱۵ میلیون بازدید کننده در پایتخت فرانسه ایجاد کرده است. همچنین نگرانی هایی درباره هک های سایبری برای ترویج اطلاعات نادرست در جریان بازی ها وجود دارد.

بن بست سیاسی در فرانسه نگرانی هایی را درباره برگزاری اعتراضات سیاسی همزمان با برگزاری بازی های المپیک برانگیخته و دغدغه بیشتری را برای نیروهای امنیتی فرانسه ایجاد کرده است.

این درحالیست که مفسران سیاسی برجسته هشدار داده اند که سیاست های بی‌ثبات‌کننده و دچار ضعف در سازگاری فرانسه از همین حالا نیز چهره بازی های المپیک را لکه دار کرده است.

به گفته کارشناسان، از جمله مقامات سابق کمیته بین المللی المپیک بعید است فلج انتخاباتی در فرانسه به طور مستقیم تاثیر بسزایی در برگزاری بازی ها داشته باشد زیرا این بازی های تحت نظر کمیته های مستقل محلی انجام می شوند اما خطر ناآرامی سیاسی در خیابان های فرانسه تهدید اصلی را تشکیل می دهد.

روز یکشنبه به دنبال مشخص شدن نتایج انتخابات معترضان و پلیس در پاریس درگیر شدند.

حدود ۴۵ هزار مامور پلیس، در طول سه هفته برگزاری بازی های المپیک تحت پشتیبانی ۱۸ هزار نیروی نظامی و ۲۲ هزار مامورامنیتی مخفی حفظ امنیت در بازی های المپیک را برعهده دارند. در المپیک لندن که در سال ۲۰۱۲ برگزار شد ۱۵ هزار پلیس و ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیروی مسئولیت نظارت بر امنیت بازی ها را برعهده داشتند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل