پارلمان عربی تروریستی دانستن «آنروا» توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

بین‌الملل

72617
پارلمان عربی تروریستی دانستن «آنروا» توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

پارلمان عربی، رأی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مبنی بر تروریستی دانستن آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را محکوم کرد و این اقدام رژیم اشغالگر را به چالش طلبیدن کلیه قطعنامه ها و قوانین بین المللی دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، پارلمان عربی امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای، ادامه و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی و اصرار این رژیم بر ارتکاب نسل کشی و عملیات پاکسازی نژادی طی بیش از ۹ ماه پیش تاکنون را محکوم و تاکید کرد که این اقدامات ضمن به چالش کشیدن حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری، تجسمی از تروریسم واقعی است.

پارلمان عربی، حمایت مطلق خود از آژانس آنروا و فعالیت های آن در زمینه ارائه خدمات اساسی و ضروری برای آوارگان فلسطینی به عنوان تنها سازوکاری که این مسئولیت انسانی مهم را برای بهبود وضعیت فلسطینی ها در سراسر خاک فلسطین بر عهده دارد، اعلام کرد.

پارلمان عربی از جامعه جهانی خواست به مسئولیت هایش در زمینه متوقف کردن جنایات مکرر رژیم اشغالگر و تأمین حمایت بین المللی از آژانس آنروا عمل کند.

این نهاد عربی از پارلمان‌های کشورهای عربی و سایر کشورهای منطقه و قدرت های تأثیرگذار خواست با جدیت و تأثیرگذاری بیشتر، برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف فوری و همیشگی این جنایات مداوم و نقض مکرر قوانین بین المللی و قانون بین المللی انسان دوستانه اقدام کنند.

کنست در ماه می / اردیبهشت گذشته پیش نویس قانون تروریستی دانستن آژانس امدادرسان آنروا را در شور اول تصویب کرد.

براساس این پیش نویس، کلیه ارتباطات و تماس ها بین رژیم صهیونیستی و این سازمان قطع و دفاتر این سازمان در سرزمین های اشغالی تعطیل خواهد شد. همچنین بندهای مرتبط با مجازات سازمان های تروریستی بر این آژانس امدادرسان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آنروا یکی از آژانس‌های فعال در حوزه خدمات رسانی به آوارگان فلسطینی تحت نظر سازمان ملل است که مقامات صهیونیست از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) با هدف تشدید آلام مردم غزه و کشتار و محرومیت بیشتر آنها، این آژانس را آماج حملات و اتهامات متعددی قرار داده اند.

اتهامات تل آویو علیه آنروا باعث قطع کمک‌های کشورهای غربی به سازمان آنروا شد. اگرچه با روشن شدن بی پایه بودن این ادعاها برخی از این کشورها کمک‌های خود به آنروا را از سرگرفتند اما آمریکا تحت نفوذ لابی صهونیست همچنان این محدودیت‌ها را بر آنروا اعمال می‌کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل