خدمت‌رسانی ۱۶۱ موکب سلامت به زوار اربعین

جامعه

73118
خدمت‌رسانی ۱۶۱ موکب سلامت به زوار اربعین

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی از آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات سلامت به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، نشست خبری محمدحسین زارع‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با محوریت برنامه‌های این سازمان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی امروز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ در این سازمان برگزار شد، در ابتدا زارع زاده با یادآوری جنگ غزه اظهار داشت: امروز در کربلای غزه قرار داریم و در ۱۰ ماه اخیر بیش از ۴۰ هزار زن و کودک فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ هزار نفر زخمی شده‌اند.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی در سالهای اخیر افزود: بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از اقشار بیستگانه بسیج مستضعفان، در سنوات قبل ارائه خدمت کرده و آغاز فعالیت آن در زمان دفاع مقدس بوده است‌.

زارع‌زاده در ادامه گفت: فعالیت‌های درمانی بسیج جامعه پزشکی از خدمت‌رسانی به رزمندگان دفاع مقدس در مناطق جنگی شروع و بعدا با فعالیت‌های مردم یاری ادامه یافت.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در خصوص سایر فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: فعالیت‌هایی مانند جهادتبیین، برگزاری یادواره شهدا، اردوی راهیان نور، فعالیت‌های جهادی سلامت از جمله این خدمات است. برپایی بيمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم هم از دیگر خدمات است؛ به طوری که در سال گذشته بیش از ۵۳ مورد بیمارستان صحرایی در مناطق محروم برپا و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت ارائه داده شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع ۴ هزار و ۵۲۱ عمل جراحی در بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم انجام شد.رئیس سازمان جامعه پزشکی با تأکید بر اینکه دشمن همه همتش را به ناامیدی مردم ایران گذاشته است،گفت: برنامه‌هایی در زمینه امیدآفرینی در سرلوحه برنامه این سازمان قرار‌گرفته است.

زارع‌زاده در خصوص برنامه این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران در پیاده روی اربعین یادآور شد: در سال‌های متمادی سازمان بسیج جامعه پزشکی به زائران خدمت‌رسانی کرده‌ است‌. بیش از ۵ هزار نفر از همکاران ما در سال گذشته در موکب‌های بهداشت و درمان اربعین یک میلیون و۶۶۵ هزار خدمت ارائه دادند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در خصوص موکب‌های سلامت جامعه پزشکی در اربعین امسال توضیح داد: در اربعین امسال هم ۱۶۱ موکب سلامت در نظر گرفته شده که بیش از ۱۳۰ موکب در خاک عراق و ۳۱ موکب در خاک ایران مستقر هستند.

وی در خصوص سفر اربعین تصریح کرد: از آنجایی که بسیاری از زائران از افغانستان و پاکستان از مرز‌های جنوب شرق ایران وارد می‌شوند و به عتبات مراجعه می‌کنند، مجبور هستیم که در مرز‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان غربی هم با توجه به گرمای هوا خدمات بهداشتی درمانی ارائه دهیم.

زارع‌زاده تأکید کرد: احتمالا گرمازدگی اتفاق خواهد افتاد و تدابیر آن اتخاذ شده است.وی در خصوص موکب‌های بهداشت و درمان توضیح داد:در ۱۲۲ موکب از موکب‌های داخل عراق به صورت مشارکتی و ۸ موکب هم همکاران ایرانی در عراق خدمات درمانی ارائه خواهند داد. در کشور ایران هم از ۳۱ موکب درمانی ۱۷ موکب به صورت مستقل از همکاران سازمان بسیج پزشکی و ۱۴ موکب هم به صورت مشارکتی ارائه خدمات خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اذعان کرد: البته جلسات متعددی هم با همکاران در سازمان اورژانس کشور هلال احمر و نهادهای مرتبط داشته‌ایم و همکاری لازم را برای تأمین نیروی انسانی، دارو و... خواهیم داشت. در خصوص بیماری تب دنگی باید این نکته ذکر شود که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد با این حال وزارت بهداشت زیرساخت‌های لازم را مهیا کرده و نیروهای ما هم آمادگی لازم را برای ارائه خدمت به بیماران دارند.


انتهای پیام/
منبع: فارس
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه