زلنسکی: اولین موشک بالستیک ساخت اوکراین را با موفقیت آزمایش کردیم

بین‌الملل

75072
زلنسکی: اولین موشک بالستیک ساخت اوکراین را با موفقیت آزمایش کردیم

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این کشور توانسته اولین موشک بالستیک ساخت خود را با موفقیت آزمایش کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، ولودیمیر زلنسکی ضمن اعلام خبر پرتاب آزمایشی موفقیت‌آمیز نخستین موشک بالستیک ساخت اوکراین اظهار داشت: ممکن است برای صحبت در این باره خیلی زود باشد اما می‌خواستم آن را با شما در میان بگذارم.

زلنسکی در حالی که این پروژه را به صنعت دفاعی اوکراین تبریک گفت، اما جزئیات بیشتری در مورد این موشک مطرح نکرد.

پیش از این، رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که اوکراین در حال آماده‌سازی پاسخی به حملات هوایی روسیه با تسلیحات بومی است.

زلنسکی پیشتر فاش کرده بود که اوکراین یک سلاح بومی ترکیبی پهپاد و موشک به نام «پالیانیتسیا» (Palianytsia) ساخته است و اعلام کرد که تاکنون علیه روسیه از این سلاح استفاده نشده است.

بر اساس این گزارش، اوکراین از شرکای خود تعدادی موشک دوربرد از جمله موشک‌های تاکتیکی «اتکمز» ساخت آمریکا و موشک‌های «سایه طوفان» انگلیس را دریافت کرده است.

در حالی که متحدان غربی کی‌یف، تجهیزات نظامی زیادی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند، اما محدودیت‌هایی را برای نحوه استفاده از این تجهیزات تعیین کرده‌اند.

در همین حال، مقام‌های اوکراینی بارها از متحدان خود خواستند تا به آنها اجازه دهند که به عمق خاک روسیه با تجهیزات اهدایی غرب حمله کنند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل