حماس: با ماندن اشغالگران در محور صلاح‌الدین موافقت نکرده‌ایم

بین‌الملل

76087
حماس: با ماندن اشغالگران در محور صلاح‌الدین موافقت نکرده‌ایم

یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین موافقت مقاومت با ماندن نظامیان اشغالگر در محور «صلاح الدین» را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، این عضو ارشد مقاومت که نامش فاش نشده است در گفت و گو با شبکه المیادین افزود: جنبش حماس بر خروج کامل اشغالگران از محور صلاح الدین(فیلادلفیا) پیش از پایان مرحله نخست توافق آتش بس و تبادل اسیران اصرار دارد.

وی اضافه کرد: حماس اخبار منتشر شده درباره موافقت با ماندن نظامیان رژیم صهیونیستی در محور صلاح الدین در مرز نوار غزه با مصر را به شدت تکذیب می کند.

پیشتر یک منبع آگاه در مقاومت اسلامی در گفت و گو با المیادین اعلام کرده بود نشستی سه جانبه با حضور میانجی های قطری و مصری و حماس برای بررسی راه های برون رفت از بن بست مذاکرات آتش بس برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه، میانجی های مصری و قطری خواستار تغییرات اندکی در موضوع شرط مقاومت پیرامون خروج اشغالگران از محور صلاح الدین و چگونگی آزادسازی اسیران شدند.

این مقام ارشد مقاومت افزود: در مقابل این درخواست، حماس بر موضع خود بر ضرورت پایبندی و اجرای توافق دوم ژوئیه(۱۳ خرداد) تاکید کرد.

پیش از این معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز بر پایبندی این جنبش به طرح اعلامی از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۳۱ ماه می و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت و توافقات صورت گرفته به ویژه در ۲ جولای بدون طرح هرگونه خواسته جدید و مخالفت با هرگونه شروط خارج از این توافق از سوی هر یک از طرفین تأکید کرده بود.

«خلیل الحیه» بیان کرد: نیاز به پیشنهادهای جدید از سوی هیچ طرفی نیست و تنها باید اشغالگران را به اجرای توافقات انجام شده وادار کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بارها بر ضرورت بر رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و خروج نیروهای اشغالگر اسرائیلی از سراسر نوار غزه به گونه‌ای که به تحقق منافع ملت فلسطین منجر شده و زمینه را برای امضای توافق مبادله اسرا، امدادرسانی به مردم غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و بازسازی این باریکه فراهم کند، تأکید کرده است.

حماس بر اجرای فوری توافق آتش‌بس با استناد به طرح اعلامی از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۳۱ ماه می و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت و توافقات صورت گرفته به ویژه در ۲ جولای بدون طرح هرگونه خواسته جدید و مخالفت با هرگونه شروط خارج از این توافق از سوی هر یک از طرفین تأکید کرده است.

این جنبش مخالفت خود را با هرگونه طرح و برنامه‌ای در مورد مرحله بعد از جنگ علیه غزه اعلام و بر این تأکید کرده که اداره نوار غزه یک مسأله داخلی فلسطینی است که بر اساس توافق و رویکرد و نگرش مورد اجماع فلسطینیان انجام خواهد شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل