تاکید مجدد گروسی بر بازدید دوره‌ای ماموران آژانس از نیروگاه «زاپوریژیا»

بین‌الملل

76146
تاکید مجدد گروسی بر بازدید دوره‌ای ماموران آژانس از نیروگاه «زاپوریژیا»

رافائل گروسی در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات اتمی روسیه دیدار و گفت وگو و طی پیامی بر ضرورت بازدیدهای دوره‌ای از نیروگاه‌ اتمی زاپوریژیا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و «الکسی لیخاچف» مدیر کل روس‌اتم، در نشستی در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین درباره نیروگاه هسته ای زاپوروژیه گفت وگو کردند.

گروسی بعد از این نشست پیامی در شبکه ایکس نوشت که تبادل نظر با لیخاچف بر اساس رایزنی های اخیر بین سازمانی با روسیه در کالینینگراد و پس از بازدید از اوکراین و روسیه انجام گرفت.

وی در این پیام بار دیگر بازدیدهای دوره‌ای آژانس از نیروگاه زاپوریژیا را ضروری توصیف کرد.

گروسی طی یکسال و نیم گذشته چندین بار از روسیه بازدید کرده است تا در مورد وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا با مسئولان این کشور گفت وگو کند. وی در ماه مارس در شهر سوچی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ملاقات و در ماه آگوست نیز از نیروگاه هسته‌ای کورسک بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، شصت و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صبح امروز (دوشنبه) در وین آغاز به‌کار کرد. این اجلاس که تا روز جمعه ادامه دارد، یکی از نهادهای اصلی سیاست‌گذاری آژانس بوده که متشکل از همه کشورهای عضو است.

کنفرانس عمومی آژانس هر سال در ماه سپتامبر (شهریور/مهر) در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود و نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای عضو، برخی از موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

از جمهوری اسلامی ایران نیز محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، ریاست هیات کشورمان را برعهده دارد و در کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل