زلنسکی به امید دیدار با ترامپ به نیویورک می‌رود

بین‌الملل

76420
زلنسکی به امید دیدار با ترامپ به نیویورک می‌رود

رئیس جمهوری اوکراین گفت که امیدوار است در سفر این هفته به آمریکا، با «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار کند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین امروز شنبه ابراز امیدواری کرد که در سفر این هفته به آمریکا، با ترامپ دیدار و آنچه را "طرح پیروزی" اوکراین در جنگ با روسیه می داند، به او ارائه کند.

زلنسکی همچنین در جلسات شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد و قصد دارد ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) و در دیدارهای جداگانه با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «کامالا هریس» معاون او، گفت و گو کند.

زلنسکی دیشب (۳۰ مهر) و بدون ارائه جزئیات بیشتر به رسانه‌ها گفت: به احتمال زیاد در ۲۶ الی ۲۷ سپتامبر (۵ تا ۶ مهر) دیداری خواهیم داشت.

زلنسکی در ماه اوت گفته بود که می خواهد طرح خود را به بایدن، هریس و ترامپ ارائه دهد. گرچه ترامپ و زلنسکی در ماه ژوئیه تلفنی صحبت کردند، با این حال پس از ریاست جمهوری ترامپ هیچ ملاقاتی با یکدیگر نداشته‌ اند.

به گفته زلنسکی، در طرح مذکور نحوه وادار کردن روسیه به پایان دادن به جنگ از طرق دیپلماتیک مطرح شده که به زعم وی این امر به تصمیم سریع متحدان کلیدی کی یف در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال جاری بستگی دارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل