نیویورک تایمز: دودستگی در پنتاگون بر سر اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه

بین‌الملل

77341
نیویورک تایمز: دودستگی در پنتاگون بر سر اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه

روزنامه نیویورک تایمز به‌نقل از مقام‌های آگاه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خبر داد که موضوع تقویت نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه در این وزارتخانه بحث برانگیز شده و عده‌ای بر این باورند که هدف جلوگیری از یک جنگ فراگیر، ممکن است به بی‌پروایی بیشتر تل‌آویو بیانجامد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، نیویورک تایمز دیشب (۱۳ مهر) گزارش کرد که همزمان با افزایش حملات زمینی و هوایی اسرائیل در لبنان، مقام های ارشد پنتاگون این موضوع را بررسی می کنند که آیا افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه، جلوی یک جنگ فراگیر را می گیرد یا آن را شعله‌ور تر می سازد.

به نوشته این رسانه نزدیک به دموکرات ها، نزدیک به یک سال پس از عملیات طوفان الاقصی حماس علیه اسرائیل و آغاز درگیری این رژیم با یمن، ایران و لبنان، پنتاگون مجموعه‌ای از تسلیحات از جمله ناوهای هواپیمابر، ناوهای موشک انداز، کشتی ‌های تهاجمی آبی خاکی و هواپیماهای جنگنده را به منطقه ارسال کرده است.

پنتاگون چند روز پیش نیز اعلام کرد که "چند هزار" سرباز دیگر به منطقه اعزام می کند و توان هوایی خود را نیز در خاورمیانه دو برابر خواهد کرد.

به گفته جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، تجهیزات و نیروهای بیشتر برای کمک به دفاع از اسرائیل و محافظت از دیگر سربازان آمریکایی مستقر در پایگاه های منطقه است.

با این حال، چند تن از مقام های پنتاگون ابراز نگرانی کردند که اسرائیل با علم به اینکه ناوهای جنگی آمریکایی و ده‌ها هواپیمای تهاجمی آماده کمک به هرگونه واکنش ایران هستند، عملیات علیه حزب ‌الله لبنان را به راه انداخته است.

به گفته مقام های آمریکایی، ژنرال چارلز براون (Charles Q. Brown Jr)، رئیس ستاد مشترک ارتش این موضوع را در جلسات پنتاگون و کاخ سفید مطرح کرده است. ژنرال براون، در گذشته خلبان جنگنده اف ۱۶ بود و فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه را نیز بر عهده داشت.

وی همچنین تأثیر حضور گسترده در منطقه بر "آمادگی" رزمی نیروهای نظامی آمریکا در واکنش سریع به درگیری با کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه را مطرح کرد.

یک مقام ارشد نظامی گفت که ژنرال براون، لوید آستین وزیر دفاع و سایر مقام ها تلاش کرده اند تا تعادل را بین مهار درگیری و جسارت یافتن اسرائیل برقرار کنند. یکی دیگر از مقام ها به نیویورک تایمز گفت: اسرائیل زمانی که بداند "برادر بزرگتر" در کنارش است، با خیال راحت تر دست به حمله می زند.

آنها گفتند که تعامل با اسرائیلی ها برای پنتاگون دشوارتر شده زیرا اسرائیل به صراحت اعلام کرده که پیش از برخورد با تهدیدها به آمریکا هشدار نخواهد داد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل