وزیر آموزش و پرورش:

یک معلم با انگیزه و با صلاحیت، جای همه نداشته‌های ما را پر می‌کند

جامعه

77433
یک معلم با انگیزه و با صلاحیت، جای همه نداشته‌های ما را پر می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: یک معلم با انگیزه و برخوردار از صلاحیت‌های لازم، جای همه نداشته‌های ما را پر می‌کند. مسئولیت معلم بسیار ارزشمند و سنگین است چرا که خدا بالاترین و سخت‌ترین ماموریت را به پیامبر اسلام (ص) داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، علیرضا کاظمی روز یکشنبه در آیین استقبال از نودانشجو معلمان اظهار کرد: معلمان راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت و مهم‌ترین رکن تحقق اهداف هستند.

وی با بیان اینکه نعمتی بالاتر از معلمی و هدایتگری نیست، ادامه داد: خدا در قرآن تاکید کرده که پیامبری را برای هدایت‌گری بندگان قرار داده است. بنابراین انتقال ارزش‌ها، باورها، آداب و رسوم و سنن، علوم و فنون به نسل جدید برای پیشرفت کشور از وظایف معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بستر شکل گیری این ماموریت آموزش و پرورش و سکاندار آن معلم است، خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم که خودمان را با نیت‌های الهی آماده کنیم. یک معلم موفق معلمی است که همه صلاحیت‌های علمی را دارا باشد تا بتواند به عنوان الگو عمل کند.

کاظمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بهترین دانش‌آموزان برتر علمی و پرورشی را در خود جای داده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های رهبری را در رابطه با این دانشگاه پاسخ‌ دهیم.

وی ادامه داد: کوشش خواهیم کرد که استانداردهای دانشگاه در حد استاندارد را فراهم کنیم. بهترین استادان را در اختیار این دانشگاه قرار دهیم. دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بی شک زمینه گفت‌وگوی صادقانه با دانشجو معلمان را فراهم می‌کنیم اما باید بدانید که با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها متفاوت هستید، بنابراین باید در اهداف، برنامه‌ها و باورهای خود دقت کنید.

کاظمی بیان کرد: این روزها ماموریت ما سنگین‌تر است، در آن سوی جبهه‌های نبرد با کفر، اتفاقات تلخ و شیرین رقم می‌خورد. رویداد شیرین، حضور مقتدرانه سربازان انقلاب و امت اسلامی با رهبری و مقابل جبهه کفر است و رویداد تلخ هم شهادت بهترین فرماندهان ماست، بنابراین باید با ادامه راه شهدا باورها و ارزش‌ها را گسترش دهیم.

سامانه جمع‌آوری کمک‌های مردمی مدارس ایجاد می‌شود

وزیر آموزش و پرورش همچنین امروز در حاشیه آیین استقبال از نومعلمان گفت: به دنبال تحقق سامانه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مدارس هستیم.

کاظمی اظهار کرد: اگر ما در نظام جمهوری اسلامی ایران در اندیشه، گفتار و عمل نشان دهیم که نظام تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان تنها راه دستیابی ایران به قله‌های پیشرفت و سعادت است، مسیر درستی را طی کردیم.

وی افزود: ایستگاه اول و آخر قطار پیشرفت و توسعه کشور، آموزش و پرورش و در نظام تعلیم و تربیت، ایستگاه اول و آخر دانشگاه فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نقطه عزیمت به سمت توسعه کشور، به سمت تحقق اهداف انقلاب اسلامی، دانشگاه فرهنگیان است.

کاظمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاه مادر است، یادآور شد: زیرساخت تأمین منابع انسانی برای تمام کشور و تولید کننده معلم برای تربیت نسل آینده است.

در زمان حاضر ۷۸ هزار و ۲۲ دانشجو و ۸۰۳ عضو هیات علمی و استاد در  دانشگاه فرهنگیان مشغول فعالیت هستند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه