رییس مجلس: مبارزه با اسراییل اساس مکتب امام‌خمینی(ره) است

سیاست

78258
رییس مجلس: مبارزه با اسراییل اساس مکتب امام‌خمینی(ره) است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نفس مبارزه با اسراییل و مقابله با ظلم این رژیم غاصب از مکتب امام خمینی(ره) نشات می گیرد، این نهضت مبارزه اساس کار انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در نهمین اجلاسیه بین المللی شهدای غربت در مشهد افزود: چنانچه در زمان تصویب لایحه «کاپیتولاسیون» در دوره پهلوی امام می فرمایند؛ تمام گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است و ایشان اسرائیل را دست نشانده آمریکا عنوان کردند، مبارزه با رژیم صهیونیستی در جوهره و تار و پود انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: همراهی امت اسلامی با امام راحل که به مردم ایمان داشت، با مجاهدانی که آگاهانه و شجاعانه ایستادند و برای فلسطین جان دادند رقم خورده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی از مرزهای ایران فراتر رفته است و اگر در لندن، پاریس و دیگر شهرهای اروپایی و دانشگاه های آمریکا می بینیم که داد از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین بلند است، این دادخواهی از مکتب امام خمینی است.

قالیباف گفت: این مکتب و مبارزه با رژیم صهیونیستی با تبیین رهبر معظم انقلاب بر اساس عقلانیت توام با عدالت و معنویت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید توجه داشت متوازن بودن عقلانیت، معنویت و عدالت در عرصه مبارزه نیز شرط است.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی هم وجودی و هم ماهوی است، اگر این رژیم را به رسمیت نمی شناسیم آن را وجودی و ماهوی قبول نداریم.

به گزارش ایرنا، بخش نخست نهمین اجلاسیه بین‌المللی شهدای در غربت در «دمشق» سوریه و سپس در دهلی و «لکهنو» کشور هندوستان برگزار شد. همچنین بخش اصلی آن با حضور مهمانانی از ۲۶ کشور دنیا، شهریورماه امسال با پاسداشت خدمت شهید امیر عبدالهیان در دامغان استان سمنان برگزار شد. اختتامیه این دوره عصر امروز ۲۶ مهر ماه و با حضور جمعی از خانواده شهدای مقاومت، شخصیت های ارشد لشگری و کشوری و جمعی از سفرای کشورهای محور مقاومت و برخی از کشورهای دیگر مقیم در تهران و با حضور دیپلمات های خارجی مستقر در شهر مشهد در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست