«ایران آنلاین» بررسی می‌کند؛

ترک عمیق؛ فیلمی که چیزی برای گفتن ندارد!

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

هنر

86911
string(762) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"405.00000000000006","_w":"720","_y":"0","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1403\/11\/17\/ce7a56d0a517e58a2d009236770c078c.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 96.2222px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: none;"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" ترک عمیق؛ فیلمی که چیزی برای گفتن ندارد!

ترک عمیق را می‌توان یکی از ضعیف‌ترین آثار حاضر در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر دانست که فیلمنامه ضعیف و بازی نه چندان خوب برخی از بازیگران موجب شده تا مخاطب نتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

گروه هنر ایران آنلاین: علاقه به ساخت فیلم و ظاهر شدن در مقام یک کارگردان در سال‌های اخیر توسط بازیگران، نویسنده‌ها و تهیه کننده‌ها زیاد رخ داده و با وجود اینکه انتظار می‌رفته شاهد آثار خوبی از سوی آنها باشیم اما بعضا این اتفاق نیفتاده است. ترک عمیق جزو آن دسته از فیلم‌ اولی‌های چهل و سومین جشنواره فیلم فجر است که در این قاعده قرار می‌گیرد.

پیش‌تر نام آرمان زرین‌کوب را به‌عنوان تهیه‌کننده شنیده بودیم، اما این بار، او در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با اولین فیلمش به نام «ترک عمیق» در مقام کارگردان حاضر شده است. این فیلم را محسن چگینی تهیه‌ کرده و رضا بابک، گلچهره سجادیه، بابک انصاری و ... از بازیگران آن هستند.

«ترک عمیق» با نام قبلی «میرجاوه» روایتگر بخشی از زندگی مردی میانسال است که همه عمر خود را در هوس‌رانی، قمار و شرب‌خمر سپری کرده و به‌خاطر کارهایش موجب رنجش خاطر خانواده، دوستان و همسایگان خود شده است. او که مدتی در بیمارستان اعصاب و روان بستری بوده، با عقلی زایل، مسئولان یک مرکز اعصاب و روان را کلافه و خسته کرده و نهایتا به خانه بازگشته است.

ترک عمیق را می‌توان یکی از ضعیف‌ترین آثار حاضر در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر دانست که فیلمنامه ضعیف و بازی نه چندان خوب برخی از بازیگران موجب شده تا مخاطب نتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

ریتم این فیلم به اندازه‌ای کند است که حوصله مخاطب را سر می‌برد و شاید بهتر بود کارگردان آن را در قالب یک فیلم کوتاه به نمایش در می‌آورد چرا که کشش یک فیلم سینمایی را ندارد.

ترک عمیق

وقوع درگیری‌های سطحی میان پیرمرد و پلیس و پایان‌بندی بسیار ضعیف ترک عمیق موجب شده تا این فیلم نتواند تاثیر عمیقی بر مخاطب بگذارد و از پتانسیل سوژه خود به طور کامل استفاده کند.

در پایان باید گفت ترک عمیق چیزی برای گفتن ندارد و با وجود اینکه در تلاش است تا یک مشکل اجتماعی را به تصویر بکشد اما ضعف‌های ساختاری موجود در این فیلم موجب شده تا در این زمینه ناموفق باشد و شاید تنها نقطه قوت این فیلم را بتوان به بازی درخشان رضا بابک نسبت داد که به‌خوبی توانسته از عهده آن برآید و نقش را برای مخاطب باورپذیر کند.

گفتنی است؛ فیلم ترک‌عمیق از معدود فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به حساب می‌آید که بر خلاف قوانین جشنواره فجر پیش‌تر در جشنواره‌های خارجی اعم از جشنواره فیلم آسیائی بارسلون و جشنواره فیلم داکا حضور داشته به همین دلیل می‌توان گفت حضور این فیلم یک خرق عادت در ادوار جشنواره فیلم فجر است.

درباره کارگردان

آرمان زرین کوب کار حرفه ای خود را از تلویزیون آغاز کرده و پیش از این نیز بیشتر در سمت تهیه کننده حاضر شده است از جمله آثاری که وی تهیه کنندگی آنها را به عهده داشته می‌توان به مرگ تدریجی یک رویا، ستایش 1 و2 و3 ، شهر عسلی، ماه و پلنگ، بوم و بانو و یاور اشاره کرد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار هنر