
همزمان با افزایش مصرف برق در فصل گرما و تشدید ناترازی انرژی در بسیاری از کشورها، تجربه ژاپن در اجرای کمپین «کول بیز» (Cool Biz) بار دیگر مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است؛ برنامه ای که با تکیه بر تغییر رفتار اجتماعی و اصلاح الگوی مصرف، توانست بدون هزینه های سنگین زیرساختی، مصرف انرژی را کاهش دهد و به بخشی از فرهنگ عمومی این کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با اشاره به اجرای برنامههای مدیریت مصرف انرژی، گفت: ادارات و شعب بانکها موظف به کاهش مصرف انرژی در ساعات اداری و خاموش کردن وسایل سرمایشی همزمان با پایان ساعت کاری هستند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت که با افزایش تدریجی دمای هوا و وارد مدار شدن کولرهای آبی، مصرف آب تهران به مرز سه میلیارد لیتر در شبانهروز رسید.