جزئیاتی از اربعین شهید آیت‌الله رئیسی

جزئیاتی از اربعین شهید آیت‌الله رئیسی

رئیس بزرگداشت اربعین شهدای خدمت در حالی از شروع بزرگداشت این شهدای بزرگوار می‌گوید که ابتدا از مصلی تهران آغاز خواهد شد و به شهرها و روستاها و عتبات عالیات خواهد رسید.

فرهنگ

ایستاده در تاریخ

ایستاده در تاریخ

در حوالی چهل روز پس از یکشنبه سیاه ۳۰ اردیبهشت، جایی که مسیر تاریخ ایران عوض شد، در آستانه انتخابات برای تعیین جانشین رئیس‌ جمهور شهید ایستاده‌ایم. شوک حادثه آنچنان سنگین بود که هنوز نه پیامدهای آن فقدان و نه آثار دوران جدید به دقت بررسی و معلوم نشده است.

سیاست

انقلابی کارآمد مثل_رئیسی

چهل روز از شهادت رئیسی عزیز و همراهان او گذشت؛ فردا رأی _ می‌‌دهم به ...

انقلابی کارآمد مثل_رئیسی

درپی چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت، انتخابات ریاست جمهوری برای تعیین چهاردهمین رئیس‌ جمهور اسلامی ایران نیز برگزار می‌شود.

سیاست

آبرویم برای ملت

گفت‌وگو با معاون اقتصادی سابق رئی س‏جمهور در دولت سیزدهم

آبرویم برای ملت

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اقتصادی سیدابراهیم رئیسی در دولت سیزدهم، در سال ۱۳۳۳ در مسجدسلیمان متولد شد. او مبارزاتش علیه رژیم پهلوی را در دوران دبیرستان آغاز کرد و پس از دستگیری توسط ساواک، فعالیت‏های سیاسی‏اش را گسترش داد.

سیاست

پشتیبان صنایع دانش بنیان بود

گفت‌وگو با مدیر پژوهشگاه دانش‏ های بنیادی

پشتیبان صنایع دانش بنیان بود

محمدجواد اردشیر لاریجانی متولد سال ۱۳۳۰ درشهر نجف است. او فرزند اول میرزا هاشم آملی لاریجانی از روحانیون برجسته شیعه است و تحصیلاتش را از حوزه علمیه آغاز کرد و پس از آن در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل پرداخت.

سیاست

میدان‏ گزین بود نه پشت میزنشین

گفت‌وگو با معاون امور سیاسی دفتر رئیس‏ جمهور

میدان‏ گزین بود نه پشت میزنشین

دکتر محمد جمشیدی، عضو هیئت علمی دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بوده است که در دولت سیزدهم به معاون امور سیاسی دفتر رئیس‏جمهور منصوب گردید. او تحصیلات خود را در سال ۱۳۸۴، مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق(ع) و مقطع دکتری را نیز در سال ۱۳۹۰ در رشته روابط بین‏الملل در دانشگاه تهران به پایان رسانید.

سیاست

شباهت این سه سال به دوره حضرت ابوطالب(ع)

گفت‌وگو با پژوهشگر حوزه دین و تاریخ

شباهت این سه سال به دوره حضرت ابوطالب(ع)

الاسلام حامد کاشانی، متولد ۵ دی ۱۳۶۴، روحانی و پژوهشگر حوزه دین و مذهب و استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره)، مروی و علی ابن ابی طالب و استاد دانشگاه امام صادق(ع) است.

سیاست

ما خسته می‏شدیم و ایشان نه

فرمانده دژبان و آجودان مخصوص رئیس ‏جمهور

ما خسته می‏شدیم و ایشان نه

امیر سیدمحمدرضا حسینی، فرمانده دژبان و آخرین آجودان مخصوص رئیس‏جمهور بود. فریار(آجودان) مقام ریاست جمهوری از میان کارکنان نظامی برجسته با درجه امیری یا سرداری انتخاب می‏شود که از جنبه تخصصی باید به مناسبات و تشریفات نظامی داخل و خارج کشور کاملاً آشنا و از جنبه‏های فردی از تناسب اندام، برازندگی، تیزهوشی و اعتماد‏به‏نفس برخوردار بوده و به حرکات نظامی مسلط و انعطاف‏پذیر باشد.

سیاست

تقوا شخصیتش را ساخته بود

گفت‌وگو با عضو مجلس خبرگان رهبری

تقوا شخصیتش را ساخته بود

محسن اراکی در سال ۱۳۳۴ش در نجف اشرف به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و حوزوی خود را در آنجا شروع کرد.

سیاست

در سلوکش بعد از ریاست جمهوری تغییر پیدا نشد

گفت‌وگو با عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

در سلوکش بعد از ریاست جمهوری تغییر پیدا نشد

حجت ‏الاسلام نصرالله پژمان‏فر، متولد ۱۳۴۳ در تهران، نماینده دوره نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات در استان خراسان رضوی است. باوجود قبولی در کنکور از ادامه تحصیل در دانشگاه انصراف داد.

سیاست

هیچ‏وقت دنبال مسئولیت و عنوان نبود

گفت‌وگو با رئیس اسبق بنیاد شهید انقلاب اسلامی

هیچ‏وقت دنبال مسئولیت و عنوان نبود

حجت‏ الاسلام محمدحسن رحیمیان، متولد ۱۳۲۷ شهر اصفهان است. او در اواخر دهه شصت، از مؤسسان مجمع روحانیون مبارز بود.

سیاست

نمی‏ خواست به هر قیمتی رئیس ‏جمهور شود

گفت‌وگو با رئیس ستاد انتخاباتی ۱۴۰۰ شهید آیت ‏الله رئیسی

نمی‏ خواست به هر قیمتی رئیس ‏جمهور شود

علی نیکزاد ثمرین متولد ۱۳۴۴، سیاستمدار اصولگرا و مدیر ارشد اجرایی است. وی در دولت نهم، استاندار اردبیل و در دولت دهم وزیر مسکن و شهرسازی بود. وی در سال ۱۳۹۱ برای مدتی کوتاه نیز سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده داشت.

سیاست

با مردم صادقانه صحبت می‏کرد

گفت‌وگو با رئیس شورای اطلاع ‏رسانی دولت سیزدهم

با مردم صادقانه صحبت می‏کرد

سپهر خلجی، متولد ۱۳۵۲ دکترای علوم ارتباطات، استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه است. او پیش از آنکه رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم باشد؛ عضو شورای عالی خبرگزاری جمهوری اسلامی و معاون این خبرگزاری و عضو هیئت دولت و قائم مقام رئیس‏دفتر رئیس جمهور است. او از جمله مدیرانی است که شهید آیت‏الله سید ابراهیم رئیسی او را به‏عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور معرفی کرد.

سیاست

نمونه عملی میدان دادن به جوانان بود

گفت‌وگو با سخنگو و دبیر هیئت دولت سیزدهم

نمونه عملی میدان دادن به جوانان بود

علی بهادری جهرمی، متولد ۲۰ شهریور ۱۳۶۴ در گلپایگان است. او دانش‏ آموخته دکترای حقوق عمومی از پردیس فارابی دانشگاه تهران است.

سیاست

عاشق مردم بود

گفت‌وگو با وزیر کار دولت سیزدهم

عاشق مردم بود

سید صولت مرتضوی متولد ۱۳۴۰ و معاون اجرایی رئیس ‏جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود که مهرماه سال ۱۴۰۱ از سوی رئیس جمهور شهید، آیت ‏الله سید ابراهیم رئیسی به ‏عنوان وزیر پیشنهادی وزارت‏ تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شد و بعد از کسب رأی اعتماد نمایندگان خانه ملت راهی وزارتخانه تعاون گردید.

سیاست