کارتهای به ظاهر ساده چهارگوش با تصاویر رنگارنگ از فوتبالیستهای قدیمی و جدید، از مارادونا و محمد صلاح گرفته تا دایی و طارمی، در سال ۱۴۰۳ به یکی از پرفروشترین اسباببازیهای کودکان تبدیل شد و هنوز هم جیب والدین را خالی میکند.
نگارش و تدوین سند اسباببازی برای ساماندهی به صنعت اسباببازی در ایران بهصورت رسمی و مشخص از اواسط دهه ۹۰ بهویژه پس از تأکید رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۲ بر ضرورت توجه به صنایع فرهنگی، تولید داخلی و وجود پیوست فرهنگی برای تولید اسباببازی آغاز شد. سندی که تاکنون بارها وعده تصویب آن توسط افراد و نهادهای مرتبط داده شده، اما همچنان به سرانجام مشخصی نرسیده است.
فعال صنعت اسباب بازی با اشاره به تأثیر نوسانات قیمت ارز بر صادرات گفت: بازار عراق به عنوان یکی از اصلیترین مقاصد اسباببازی ایرانی، در حال از دست رفتن و سپردن به رقبای چینی است.