از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون ۵ حادثه خودرویی برای دانشآموزان و معلمان رخ داده که در این تصادفات ۳۱ مصدوم و یک کشته گزارش شده است.
علی فرهادی گفت: در سالهای گذشته با کمبود نیرو مواجه بودیم، اما امسال برنامهریزی شده تا ۳۲ هزار دانشجو معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در آغاز سال تحصیلی جذب شود.
مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش کشور از افزایش سهمیه جذب معلمان در آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ خبر داد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد شبکههای تخصصی و نظاممند «گفتمان و اصلاح روش های آموزشی» بر مبنای تعامل و هم افزایی معلمان، گفت: ۲۴۶ هزار و ۶۷۶ معلم ابتدایی در سراسر کشور عضو این شبکه با عنوان «اجتماع یادگیری معلمان» هستند.
سه دانشآموز که باعث مسمومیت معلمان خود در شهرستان ملکشاهی شده بودند با ابراز پشیمانی از این اتفاق، خواهان بخشش خود شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با ابراز تاسف از تنبیه منجر به ضرب و شتم دانشآموزان یک کلاس این استان گفت که پرونده دبیر خاطی در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی میشود.
رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: محاسبه دقیق نیازها، بهینهسازی استفاده از ظرفیت نیروهای موجود و پرهیز از جذب نیروی انسانی خارج از ضوابط تعیینشده، از ضروریات اساسی برای شروع موفقیتآمیز سال تحصیلی پیشِرو است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: تحلیل عملکرد آزمونهای نهایی سال جاری در ۱۰۳ عنوان درسی، شامل تمام دروس دوره دوم متوسطه به تفکیک رشتههای مختلف، انجام گرفته است.
فرماندار ویژه شهرستان ری خواستار عزل فوری مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ شهر ری و معرفی شخص جایگزین نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش، از شرکت بیش از ۱۵ هزار فرهنگی در آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور خبر داد و گفت: نتیجه این آزمون پیش از شهریورماه اعلام خواهد شد.
کسر حداکثر پنج سال از سن شرکت در آزمونهای استخدامی آموزشوپرورش برای معلمان در جلسه شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه وظیفه شورا نظارت بر قوانین آموزشی و تصمیمگیری در حوزههای مختلف آموزشی است گفت: آموزش و پرورش کشور در شرایط کنونی با مشکلات متعددی روبهرو است که نیاز به توجه ویژه و همت جدی از سوی مسئولان دارد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اصلاح روشهای آموزشی و پرورشی و دستیابی به عدالت آموزشی را از سیاستهای کلیدی وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم دانست.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ اولویتی برای آموزش وپرورش ایران بالا بردن سطح انگیزه معلمی نیست؛ بنابراین حرف اول ارتقا انگیزه معلمی است.
وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه درباره وضعیت معیشتی معلمان صحبت نمیکنم،تصریح کرد که مثل همه همکارانم در دولت پیگیری حقوق همکارانم در آموزش و پرورش هستم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش حقوق معلمان حق التدریس در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در راستای تحقق نهضت ملی توسعه عدالت آموزشی مورد تاکید رئیس جمهور، روشهای یاددهی و یادگیری نوین را به معلمان منتقل کرده و چیدمان کلاسهای درس را از سنتی به شیوههای جدید تغییر دادیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در هر شرایطی برای رفع مشکلات معیشتی معلمان تلاش میکند.
مسأله تأمین معلم در مناطق صعبالعبور کشور یکی از چالشهای آموزش و پرورش است. باید برای معلمان مناطق صعبالعبور انگیزههایی ایجاد شود که به سختی مسیر بیارزد.
سه گروه معلمانی که تاکنون نسبت به بارگذاری مدارک رتبهبندی اقدام نکردهاند، از ۱۵ آبان بهمدت دو هفته برای بارگذاری مستندات فرصت دارند.