
دو میلیون و ۱۹ هزار نفر از سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور به درجاتی از سارکوپنی(تحلیل عضلات اسکلتی) مبتلا هستند. با افزایش سن، بدن به طور طبیعی توده عضلانی خود را از دست میدهد. این روند به طور معمول از سن ۳۰ سالگی آغاز شده و با افزایش سن سرعت میگیرد.

آسیبهای اجتماعی از الگو و مدل خاصی پیروی نمیکنند. اما مهمترین عوامل رشد و ترقی هر پدیدهای، شناسایی آسیبها و رفع آنها برای تداوم حیات است.

معاون راهبردی، هماهنگی و امور استان ها دبیرخانه ستاد ملی جمعیت با اشاره به سرعت بالای جمعیت سالمندی در ایران، گفت: بر اساس شاخص های جمعیتی، از حدود سال ۱۴۲۰ یا ۱۴۲۵ ایران وارد فاز سالمندی خواهد شد و ساختار سنی جمعیت به سمت سالخوردگی پیش میرود.