فوتبال ایران

2011
مهاجم نا‌امید‌کننده فرشته نجات تن هاخ

و بالاخره گل!

مهاجم نا‌امید‌کننده فرشته نجات تن هاخ

منچستر یونایتد قبل از پایان سال رنگ خوشی را دید.

ایمان گودرزی؛ 15حضور، حدود 1027 دقیقه فوتبال، 114 روز از اولین بازی یا 19 شوت به هر مدلی که ارزیابی کنید مهاجم دانمارکی شیاطین سرخ با توجه به قیمتش زمان زیادی را پشت سر گذاشته تا به اولین گلش برای تیم در لیگ برتر انگلیس برسد. بله خبر درست است؛ راسموس هویلوند بالاخره برای منچستر یونایتد در لیگ برتر گل زده است. البته زمانی که 72 میلیون پوند برای او پرداخت شد، انتظار می‌رفت مدتی قبل از Boxing Day به آن برسد.
زمانی که مهاجم جوان یونایتد که از کودکی عاشق این تیم بود قراردادش را امضا کرد در مصاحبه‌ای گفت: «من خوشبخت‌ترین مرد حال حاضر جهان هستم.» با توجه به عملکرد ضعیفی که یونایتد در ماه‌های اخیر از خودش به جای گذاشته، اغراق‌آمیز است بگوییم ارزش این پول را داشت و با این حال در بهترین زمان ممکن به آن رسید؛ تکمیل یک کامبک در برابر تیم بلند پرواز استون ویلا، درست زمانی که تیم به یک سکوی پرتاب در الدترافورد نیاز داشت.
با پایان یافتن خشکسالی بزرگ هویلوند، تن هاخ در مصاحبه‌ای در این مورد گفت: «من چندین بار با او صحبت کردم و به گلزنی‌اش در تیم ملی و لیگ قهرمانان اروپا اشاره کردم و به او گفتم که ایمان کامل به او داریم و منتظر گل‌زنی‌اش در لیگ برتر هستیم و همین اتفاق نیز رخ داد. بدون شک او گل‌های بیشتری خواهد زد. گل نزدن مهاجمان همیشه برای شما دردسر ساز است. اما او شخصیتی قوی و بزرگ دارد و این چیزی است که یک مهاجم به آن نیاز دارد و وقتی اعتقادات را به بازیکنان حفظ کنی این گلزنی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.»
برونو فرناندز کاپیتان تیم نیز در این زمینه گفت: «راسموس می‌دانست که تحت فشار قرار خواهد گرفت. او برای یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی می‌کند. شما بسیار مورد توجه قرار می‌گیرید، بنابراین باید به آن عادت کنید.»
مطمئناً زندگی در منچستریونایتد با زندگی در آتالانتا، استورم گراتس یا اف سی کپنهاگ متفاوت است. تا حدودی می‌توان فشار روی بازیکن و عملکرد ضعیفش را به خاطر قیمت بالا و شهرت ناگهانی او نیز دانست. او با گذشت حدود 23 بازی از دوران حرفه‌ای خود در یونایتد، سرانجام توانست از اولدترافورد خارج شود و بالاخره نامش را در بازی‌های لیگ الدترافورد بشنود.
 این بازیکن البته در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد درخشانی داشت و با 5 گلی که برای سرخ‌پوشان به ثمر رساند، یکی از برترین بازیکنان این تیم در اروگا بود اما حیف که یونایتد مقامی بهتر از چهارم در گروهش پیدا نکرد.
تن‌هاخ می‌گوید: «او در لیگ قهرمانان، که بالاترین سطح فوتبال باشگاهی است 5 گل زد و توانایی خود را نشان داد. لیگ برتر به لیگ قهرمانان نزدیک است. بنابراین گل زدن به او اعتماد به نفس می‌دهد. وقتی مهاجمان اعتماد به نفس داشته باشند، گل خواهند زد.»
به جز گلزنی تأمین شدن مهاجمان نیز یک معیار اصلی در تیم و رسیدن به موفقیت به حساب می‌آید. البته هویلوند بارها موقعیت‌سازی بازیکنانی مانند آنتونی و آلخاندرو گارناچو را از دست داده بود.
گارناچو که دو گل مقابل ویلا به ثمر رساند، در مورد ضعف گلزنی مهاجمان یونایتد گفت: «افراد زیادی در مورد مهاجمان منچستریونایتد صحبت می‌کنند و می‌گویند ما هرگز گل نمی‌زنیم. اما امروز رشفورد پاس گل داد و راسموس گل زد، بنابراین ما خوشحالیم.»
با وجود بازی هیجان‌انگیز هویلوند در برابر ویلا، هنوز 91 بازیکن هستند که در این فصل لیگ برتر شوت‌های بیشتری نسبت به او داشته‌اند. پاس گل او به طور ناخواسته از جان مک گین به دست آمد. این تنها تلاش او روی دروازه ویلا بود. یونایتد هنوز نیاز دارد که هویلوند را بیشتر و بهتر تأمین کند.
یونایتد مهاجمان تازه‌وارد زیادی داشت که خیلی سریع موفق شدند به گل برسند. حدود 14 سال قبل فدریکو ماچدا فقط به 30 دقیقه بازی در زمین نیاز داشت تا اولین گلش را برای یونایتد به ثمر برساند. این ایتالیایی که 72 میلیون پوند برای تیم هزینه نداشت، عمر زیادی نیز به عنوان یک ستاره نداشت و تنها موفق شد سه گل دیگر در دوران حضورش در یونایتد به ثمر برساند.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران