فوتبال ایران

2726
تکذیب شایعه عجیب؛ حزباوی امکان بازی برای قطر را ندارد

تکذیب شایعه عجیب؛ حزباوی امکان بازی برای قطر را ندارد

انتشار یک استوری از طرف مدافع جوان ایرانی شایعه بازی او برای تیم ملی قطر را سر زبان‌ها انداخته بود.

به گزارش ایران ورزشی؛ استوری امین حزباوی که در آن تصویر یک هواپیما و پرچم قطر بود، این شایعه را بوجود آورد که او بعد از خط خوردن از لیست تیم ملی می‌خواهد برای این تیم بازی کند. این شایعه اما خیلی زود تکذیب شد و مشخص شد که مدافع السد با این استوری از سفرش به قطر خبر داده بود.

البته باید یادآوری کرد که طبق قوانین فیفا حزباوی شرایط بازی برای قطر را ندارد. فیفا قوانین سختگیرانه‌ای را برای تغییر ملیت بازیکنان در نظر گرفته تا مانع هرج و مرج در تیم‌های ملی شود. طبق قوانین فیفا، یک بازیکن برای تغییر ملیت فوتبالی باید مدارکی داشته باشد که نشان دهد یکی از اجدادش از کشور جدید بوده است. راه حل دوم این است که این بازیکن پنج سال در کشور جدید بازی کند، ولی حزباوی تنها چند ماه است که در لیگ ستارگان قطر بازی می‌کند.

مهمتر از همه این تغییر ملیت در صورتی نهایی می‌شود که این بازیکن کمتر از سه بازی برای تیم ملی زادگاهش داشته باشد. حزباوی به رغم دعوت به چند اردوی اخیر هنوز فرصت بازی برای تیم ملی را پیدا نکرده است، ولی انتظار می‌رود که بعد از جام ملت‌های آسیا و طبق سیاست جوانگرایی تدریجی قلعه‌نویی زمان بازی کافی پیدا کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران