فوتبال ایران

6218
علی عسگر:روش مدیرعامل پرسپولیس در سلیقه  کاری من نیست

چرخه انتقال بازیکن در تیمهای بزرگ متفاوت است

علی عسگر:روش مدیرعامل پرسپولیس در سلیقه کاری من نیست

پیشکسوت پرسپولیس به لحاظ قهرمانی و عناوین قهرمانی که پرسپولیس کسب کرده به مدیریت پرسپولیس نمره قبولی می دهد اما به طور کلی حضور مدیرعامل و روش او را سلیقه خودش نمی داند .

ناصر قراگزلو.حمید علی عسگر بازیکن سابق پرسپولیس که موفق شد چندی قبل کلاس مربیگری اش در رده Bرا سپری کرد منتظر شرکت در کلاس دیگر و شروع فعالیتش در عرصه مربیگری است .پیشکسوت پرسپولیس که چندی قبل به همراه ربیع خواه و چند بازیکن دیگر کلاس را با موفقیت سپری ساخت از تمام مسایلی که در این فصل بر پرسپولیس گذشت با ایران ورزشی صحبت کرد و به سوالات ما پاسخ داد .

در خصوص سال فوتبالی که پرسپولیس سپری کرد چه نظری دارید ؟

اگر بخواهیم فوتبالی حساب کنیم ما فصل قبل همه جامها را درو کردیم به همین دلیل من به لحاظ فنی و فوتبالی نمره خوب و بالایی به پرسپولیس می دهم اما با این وجود رخ دادن بعضی از اتفاقات از نگاه من اصلا جالب نبود و همه پرسپولیسی ها را به نوعی ناراحت و نگران ساخت .

به نظرتان اوسمار می تواند موفقیت‌های متعدد سرمربی قبلی پرسپولیس را تکرار کند ؟

پرسپولیس در چند بازی با مربی برزیلی خوب نتیجه گرفته اما برای قضاوت این مربی حتما باید چند بازی دیگر را هم دید و مدیریت این مربی را هم در نظر گرفت تا بعداً بتوان در خصوص این مربی بهتر و کارشناسانه تر نظر داد .

در خصوص نقل و انتقالاتی که برای تقویت پرسپولیس انجام شد چه نظری دارید ؟

پرسپولیس فصل قبل سه گانه زد عنوانی که برای تکرار آن باید خیلی قوی کار کنند تا بتوانند آن موفقیت‌های متعدد و بزرگ را تکرار کنند .در این بین امیدوارم پرسپولیس توقفهای بدی مانند بازی با تیم اراکی نداشته باشد و با ادامه روند موفقش با تمرکز بالا منتظر امتیاز از دست دادن یکی دو مدعی دیگر قهرمانی باشد .

در رابطه با سپردن مالکیت تیم به بهانه نداشتن مالکیت مشترک برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا چه صحبتی دارید ؟

من شخصا نتوانستم دلیل موجهی برای مالکیت تامین اجتماعی بر پرسپولیس پیدا کنم و فکر می کنم رخ دادن چنین اتفاقاتی برای فرار از اتفاقات بدتر است.جمعیت فوتبالی ایران بین دو تیم سرخابی تقسیم شده و به نظرم اگر ارگان‌هایی که مسولیت دو تیم سرخابی را قبول کردند در نیمه راه شانه خالی کنند این مسأله آسیب شدیدی به فوتبال ما خواهد زد و به قول عامیانه قوز بالا قوز خواهد شد .

در رابطه با خریدهای بازیکنان ایرانی و خارجی چه نظری دارید ؟

بازیکن قطری و ازبکستانی بازیکنان خوبی هستند و نشان دادند قادر هستند به تیم کمک کنند .جدا از اینها تیم پرسپولیس بازیکنان خوبی مانند خدا بنده لو را به خدمت گرفته که اگر این بازیکن بتواند شخصیت حضور در تیم بزرگ را به لحاظ فنی و شخصیتی برای خودش هضم کند حتما تبدیل به بازیکن خوب و مثمر ثمری برای تیم خواهد شد و در کنار سروش و بازیکنان خوب دیگری که در خط میانی هستند شرایط هم خیلی خوبی را برای خط میانی پرسپولیس به وجود آورند .

در خصوص مدیریت تیم چه نقدی دارید و عملکردشان را مثبت ارزیابی می کنید ؟

با کسب چند قهرمانی قطعا عملکرد مدیر عامل مثبت ارزیابی می شود اما در زمینه بعضی از مسایل که منجر به استعفای آقا یحیی شد و ادبیاتی که ایشان بعد از قهرمانی پرسپولیس انجام داد را من اصلا نمی پسندم و به نظرم حتما باید در یکسری از کارهایشان تجدید نظر کنند و در مجموع باید بگویم مدیریت به لحاظ آماری بد کار نکردند اما مدل مدیریت مدیر عامل پرسپولیس در سلیقه من نیست.

در خصوص عملکرد تیمهای پایه پرسپولیس چه نقدی دارید ؟

عملکرد محسن خلیلی در دو سه فصل اخیر خوب بوده و مدیر آکادمی با انرژی بالا و تفکر خوب از پایه ها توانسته تغییرات مثبتی انجام دهد که در سالهای قبل از حضور خلیلی ما شاهد چنین تحولاتی در تیمهای پایه نبودیم در حالی که محسن خلیلی خیلی خوب آمد و تغییرات را انجام داد که نمونه اش قهرمانی تیم نوجوانان با حسن خان محمدی بود که پنجاه سال بود چنین موفقیتی در این رده در تیمهای پایه شاهد نبودیم .

چرخه انتقال بازیکن از تیمهای پایه به تیم بزرگسالان به خوبی انجام شده؟

چرخه انتقال بازیکن بحثی متفاوت است مثلاً در تیمهای اروپایی آکادمی مسول آموزش فوتبال هستند اما به آن شکل نیست که بازیکن پرورش بدهند از سوی دیگر بحث مهم در انتقال بازیکن از تیمهای پایه به تیم بزرگسال به این مهم باز می گردد که باید بازیکنان تاپ و در سطح بالا به تیمهای بزرگ ببرید که در زمان کم بتوانند در آن تیمها جواب بدهند .

خود من هم ۱۷ ساله بودم که به عنوان کاپیتان تیم ملی جوانان به افشین قطبی معرفی شدم و ایشان بازی مرا پسندید و به پرسپولیس آورد .

واقعا فکر می کنید اوسمار در بحرانهای احتمالی و مقطع مهم برای تعیین قهرمانی قادر است کار را برای تکرار قهرمانی پرسپولیس در آورد ؟

در تایمی از فصل واقعا نسبت به موفقیت پرسپولیس ناامید شده بودم اما با چند بازی و نتیجه خوبی که پرسپولیس کسب کرد در ادامه بتواند گوی سبقت را از بقیه مدعیان بگیرد و قهرمانی قبلی را تکرار کند .

کلاس مربیگری را با موفقیت سپری کردی؟

کلاس مربیگری درجه Bرا به اتفاق محسن ربیع خواه و چند تن دیگر از دوستانم مانند وحید امیری که البته در میانه کلاسها از ما جدا شد را با موفقیت سپری ساختیم و حالا منتظر شرکت در کلاس درجه Aهستم تا به عنوان مربی کم کم مشغول به فعالیت شوم و در این عرصه فعالیت کنم .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران