فوتبال ایران

8065
فریادشیران: در کمیته اخلاق را باید گِل گرفت

فیفا ورود کند فوتبال ایران تعطیل می‌شود

فریادشیران: در کمیته اخلاق را باید گِل گرفت

پیشکسوت فوتبال ایران اعتقاد دارد که باید در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال را گِل گرفت.

محمد محمدی سدهی/ در روزهای اخیر صحبت‌های زیادی پیرامون فساد در فوتبال مطرح شد و کارشناسان و حتی مربیان لیگ برتری هم در نشست‌های خبری در خصوص این موضوع صحبت‌هایی مطرح می‌کنند و دست به افشاگری می‌زنند. نادر فریاد شیران، پیشکسوت فوتبال در خصوص این موضوعات به «ایران ورزشی» می‌گوید: «برخی‌ها اعتقاد دارند که 50 سال پیش هم فساد در فوتبال وجود داشت، بله این فساد بود اما فوتبال ایران تا این حد درگیر فساد نبود. شرط‌بندی، پرداخت رشوه و ارز دیجیتال و موارد اینچنینی چند سالی است که وارد فوتبال شده اما هیچ عزمی برای مبارزه با این موضوعات وجود ندارد.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «در روزهای اخیر بحث پرداخت سکه و ساعت‌های گرانقیمت مطرح شد که البته فدراسیون تنها در خصوص این موضوعات بیانیه داد که این بیانیه برای فریب افکار عمومی است. فدراسیون فوتبال با وجود داشتن کمیته‌های مختلف برای برخورد با متخلفان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. اعتقاد من بر این است که برخی افراد صاحب جایگاه در فدراسیون فوتبال در جریان فساد نقش دارند و با وجود این هیچ اقدامی برای مبارزه با فساد انجام نمی‌دهد.»
این پیشکسوت فوتبال می‌افزاید: «تاج مجبور شد افشاریان و سهیل مهدی را کنار بگذارد. او به تلویزیون رفت و گفت که یک دلال 127 میلیارد تومان درآمدش بود، سؤال من از آقای تاج این است که چرا تا به امروز با دلالیسیم در فوتبال برخورد نکردی؟ ببینید در حال حاضر شخصی 4 پست مهم در فدراسیون فوتبال دارد این در حالی است که او در حال حاضر به شکل غیر قانونی در فوتبال فعالیت می‌کند. چطور می‌شود که آقای حیدر بهاروند با وجود بازنشستگی دوباره به فدراسیون بازگشت؟»
فریادشیران می‌گوید: «اینها همه نشان می‌دهد که بخشی از فدراسیون متخلف است. فوتبال ما به قهقرا می‌رود و فساد تمام بخش‌های فوتبال ما را فرا گرفته است. از نظر من باید در کمیته اخلاق را گل گرفت. در خصوص جادوگر هم باید بگویم که این موضوع جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ما دارد. پوشیدن پیراهن مشکی، گذاشتن کاغذ کنار تیر دروازه و مسائل اینچنینی در فوتبال ما بسیار است.»
او در پایان بیان می‌کند: «من اطلاعات و مدارکی در خصوص موضوعات مربوطه دارم و این اطلاعات را به مسئولان مربوطه دادم اما هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفت. اگر من این مدارک را به فیفا بدهم، فیفا فوتبال ایران را برای چندین سال تعطیل می‌کند. من این صحبت‌ها را با شجاعت مطرح می‌کنم و اگر آقایان وجود دارند از من شکایت کنند.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران