فوتبال ایران

8218
اهمیت یکپارچگی مدیریت و خریدهای بهتر و بیشتر

درس‌های لیگ تازه پایان یافته برای آبی‌های پایتخت

اهمیت یکپارچگی مدیریت و خریدهای بهتر و بیشتر

تجربیات برگرفته از لیگ بیست و سوم به آبی‌پوشان آموخت از فرصت نقل و انتقالات تابستانی بهره‌های بسیار بیشتری را در قیاس با آنچه در لیگ قبلی برگرفتند، برای خود فراهم آورند و تعداد فزون‌تری از نفرات توانا و واجد شرایط برای حضور در چنین تیمی را استخدام کنند.

وصال روحانـی/  استقلال در حالی دیشب به حضور خود در لیگ بیست و سوم فوتبال کشور پایان داد که فرصت فراخی برای بررسی شرایط خود و کسب ملزوماتی دارد که برای شرکت در لیگ بعدی به آن نیازمند است.
کنار رفتن زودهنگام از چرخه حضور در جام حذفی کشور اگر یک بهره برای این تیم دربر داشته، کشدار نشدن فصل جاری برای آبی‌ها بوده است. دو مرحله باقی‌‌مانده از جام حذفی بزودی برگزار می‌شود تا فاتح دومین جام بزرگ کشور هم شناسایی گردد اما شمول این مسأله به استقلال که در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی این جام حاشیه‌نشین شد، بسط نمی‌یابد و این تیم هیچ مسابقه تازه و عاجل مهم یا غیرمهمی را پیش رو ندارد. به همین خاطر است که آبی‌ها بدون هیچ تعجیلی تمرینات خود را به مدت دو هفته تعطیل خواهند کرد و تدارکات خود برای ایام «پیش‌فصل» لیگ بیست و چهارم را در واپسین روزهای خردادماه شروع خواهند کرد. از آن تاریخ تا زمان آغاز لیگ بعدی که اواسط مردادماه خواهد بود، آبی‌های پایتخت حداقل یک ماه و نیم وقت برای تمرین، برپایی اردوهای تدارکاتی داخلی و خارجی، جذب نفرات تازه در بازار نقل و انتقال‌ها و دیدارهای خودشناسی خواهند داشت تا وقتی تمامی 16 تیم حاضر در لیگ بیست و چهارم روی خط استارت این مسابقات می‌ایستند، از آمادگی لازم برای هماوردی با رقبا برخوردار باشند.
تجربیات برگرفته از لیگ بیست و سوم به آبی‌پوشان آموخت از فرصت نقل و انتقالات تابستانی بهره‌های بسیار بیشتری را در قیاس با آنچه در لیگ قبلی برگرفتند، برای خود فراهم آورند و تعداد فزون‌تری از نفرات توانا و واجد شرایط برای حضور در چنین تیمی را استخدام کنند. سال پیش در همین موقع چشم و «هم‌چشمی‌ها»ی جواد نکونام سرمربی استقلال با علی خطیر مدیرعامل این باشگاه سبب شد اکثر خریدهای مورد نظر نکونام صورت نگیرد و تیم وی بدون نفرات توانا و مجرب کافی پا به کارزار لیگ بگذارد. در نقل و انتقال‌های زمستانی هم اگرچه استقلالی‌ها خرید مؤثر و خوبی همچون ماشاریپوف ازبکستانی داشتند که گل‌های حساسی برایشان زد اما باز به حد کفایت مهره و نفر نداشتند تا جانشین مصدومان و محرومان خود کنند. لزوم تقویت و یکپارچه کردن مدیریت باشگاه، دیگر درس مهمی است که آبی‌ها از لیگ بیست و سوم گرفتند و حال باید صبر کرد و دید که از این درس‌ها چه میزان بهره برای لیگ بعدی برخواهند گرفت.
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران