صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت

افتتاح اولین مرکز پیوند مغزاستخوان در سنندج

روز گذشته با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کردستان و همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، اولین مرکز پیوند مغزاستخوان بیمارستان بعثت سنندج افتتاح شد. این مرکز با زیربنای ٦۰۰ مترمربع و با صرف اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان راه‌اندازی شد. این بخش با هدف ارائه خدمات به بیماران شیمی‌درمانی، ضعف سیستم ایمنی و بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان به بهره‌برداری رسیده است. این مرکز دارای ٦ اتاق عمل، اتاق ایزوله و فضای جانبی و همچنین شامل قسمت‌های آلوژن و اتولوگ است.
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های حوزه بهداشت و سلامت استان کردستان اظهار کرد: توجه به حوزه بهداشت به منزله ظرفیتی است که در پیشگیری از بروز بیماری‌ها نقش ویژه‌ای دارد.
وی با بیان اینکه امروز در کردستان طرح‌های ویژه‌ای بهره‌برداری شده است، افزود: یکی از بهترین طرح‌ها مرکز پیوند مغز استخوان است که کاری منحصربه‌فرد و کم‌نظیر در کشور به شمار می‌رود و زحمات زیادی برای بخش‌های مختلف آن کشیده شده و یک طرح علمی کامل است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: این بخش دارای اتاق کلین‌روم است و میزان تهویه هوا، امکانات و دستگاه‌های آماده‌سازی سلول‌های مغز استخوان ویژه‌ای دارد که در منطقه یک کار استثنایی محسوب می‌شود.
وی به هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد تومانی این طرح اشاره کرد و گفت: سهم خیرین در این طرح ۶ میلیارد تومان است که خیرین سلامت همواره یار و یاور حوزه بهداشت و درمان هستند و به‌ واسطه مشارکت در نجات جان انسان‌ها باقیات الصالحاتی برای آنان به‌ جا می‌ماند. وی همچنین به راه‌اندازی دستگاه پیشرفته پت سی‌تی‌اسکن در بیمارستان کوثر سنندج اشاره کرد و گفت: این دستگاه بسیار پیشرفته برای تشخیص سرطان است و به قیمت امروز ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه تا پیش از این مردم کردستان مجبور بودند برای روند درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند، افزود: با راه‌اندازی این دستگاه، برنامه درمانی مشخص شده است و بیمار بر اساس آن روند درمان را آغاز می‌کند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بهره‌برداری از ۲۷ طرح بهداشتی و درمانی به کردستان سفر کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی