صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

اخبـــــار

سازمان جهانی بهداشت:
احتمالاً تا ۲۳ میلیون نفر تحت تأثیر زلزله ترکیه
قرار بگیرند
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که نزدیک به ۲۳ میلیون نفر ممکن است تحت تأثیر زمین‌لرزه قدرتمندی که بامداد روز دوشنبه ترکیه و سوریه را لرزاند و بیش از ۵۰۰۰ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت، قرار بگیرند.
ادلهید مارشانگ، افسر ارشد اورژانس سازمان جهانی بهداشت در نشست هیأت اجرایی آژانس بهداشت سازمان ملل در ژنو گفت: نقشه‌های اجمالی نشان می‌دهند که به‌طور بالقوه ۲۳ میلیون نفر از جمله ۱.۴ میلیون کودک در معرض خطر هستند.
همچنین دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از وضعیت ایجاد شده ناشی از زلزله‌های روز گذشته ابراز نگرانی کرده است.
تدروس آدهانوم قبریسوس در این‌باره گفت: ما بویژه در مورد مناطقی که هنوز اطلاعاتی درباره آنها منتشر نشده، نگران هستیم.
به گزارش «ایران»، در حال حاضر شش تیم امداد و نجات هلال احمر ایران به ترکیه رسیده‌اند و در حال خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان هستند. در این شرایط رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آمادگی این سازمان برای اعزام تیم‌های اینساراگ (گروه مشورتی بین المللی جست وجو و نجات) به ترکیه خبر داد.
به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر همین اساس یک تیم ۴۵ نفره برای کمک و امدادرسانی در صورت تأیید از طرف کشور ترکیه و انجام هماهنگی با مبادی ذیربط آمادگی دارد به مناطق زلزله‌زده کشور ترکیه اعزام شود.
آلمان رکورددار فوتی‌های روزانه کرونا شد
بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی «ورلداُمتر»، طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته کرونا در جهان جان ۸۹۵ نفر را گرفت و ۱۰۷ هزار و ۴۶۱ ابتلای جدید نیز به ثبت رسید.
براساس این آمار، آلمان در شبانه‌روز گذشته بالاترین نرخ ابتلا و فوتی را در بین سایر کشورها گزارش کرده است.
امریکا همچنین با بیش از ۱۰۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده نیز بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.
همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۸۱ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۶۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد. این در حالی است که بنابر اعلام وزارت بهداشت، از روز یکشنبه تا دوشنبه فوتی‌های کرونا در ایران با یک جهش به 7 نفر رسید و طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته نیز ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند و متأسفانه چهار بیمار نیز جان خود را به دلیل بیماری از دست دادند. این در حالی است که مدت‌هاست آمار جانباختگان کرونا در ایران بین عدد صفر و یک و دو در نوسان بوده است. ۲۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۶۸ دوز رسیده است همچنین در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونا نیست و ۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۰۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۴۱ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.
فروش ۱۰ ملک مازاد آموزش و پرورش در تهران
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به روند فروش املاک مازاد آموزش و پرورش و اختصاص منابع حاصله برای ساخت پروژه‌های آموزشی جدید در پایتخت اظهار کرد: حداقل بالغ بر ۱۰ مورد از املاک مازادمان را در تهران برای فروش اعلام کرده‌ایم.
علیرضا کریمیان در این‌باره به ایسنا گفت: ما املاکی در آموزش و پرورش داریم که مازاد هستند و در قانون پیش‌بینی شده است که بتوانیم در راستای مولدسازی این املاک را به فروش رسانده و منابع حاصله را صرف ساخت فضای آموزشی جدید کنیم.
وی افزود: یک فهرست بلندبالایی ارائه دادیم و طبق آخرین اخباری که دارم، روال قانونی و اداری مربوط به صدور مجوز انجام شده و در راستای فروش املاک مازاد بزودی اقدام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این مجوزها باید در سطوح بالاتر صادر می‌شد و این مجوزها در حال صدور هستند، درباره آمار این مدارس گفت: حداقل بالای ۱۰ ملک را برای فروش اعلام کرده‌ایم که بعد از نظر کارشناس، قیمت پایه تعیین و به مزایده می‌روند.
جستجو
آرشیو تاریخی