صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

وزیر علوم عنوان کرد

توسعه هسته‌های فناور، ضرورت رفع مشکلات اقتصادی

روز گذشته مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان با زیربنای 5هزار و ۳۰۰ مترمربع  با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان افتتاح شد. این مرکز به همراه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان در مجموع به مساحت ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته شده است. سیف‌الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان اظهار کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی این دانشگاه طرحی منحصربفرد و منتخب جهانی است.
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان و تکریم و معارفه رئیس دانشگاه سمنان ابراز کرد: بزرگ‌ترین مشکل امروز کشور اشتغال است و این مهم لازمه امیدافزایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نرخ ازدواج است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بیش از 3میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور باید به آینده امیدوار باشند و پل بین قدرت و ثروت، پل بین سلامت، امنیت، آرامش و سکوی پرتاب به هر هدفی علم است، از این رو توجه به علم‌افزایی همواره باید مورد توجه باشد.
۷۰‌هزار دانشجو، 4هزار و ۶۰۰ هیأت علمی شامل یکهزار و ۷۰۰ عضو ثابت و ۲هزار و ۹۰۰ عضو حق‌التدریس در استان سمنان وجود دارد. دانشگاه سمنان با قدمت ۵۰ ساله، به عنوان مادر دانشگاه در استان سمنان است که دارای ۴۰۰ هیأت علمی، ۱۴ هزار دانشجو و ۱۷ دانشکده است. ۱۱ دانشگاه در کشور دارای پارک علم و فناوری است و دانشگاه سمنان جزو دانشگاه‌های صاحب پارک علم و فناوری است و هفت استاد دانشگاه سمنان در جمع پژوهشگران پراستناد، یک درصد برتر جهان قرار گرفتند. بر اساس رتبه‌بندی آی سی رتبه پژوهشی دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه ۱۲ قرار دارد و این آمار نشان‌دهنده توانمندی اعضای هیأت علمی این دانشگاه است. دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه بیستم قرار دارد.
هاشمی استاندار سمنان نیز با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان مصوبه سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به دانشگاه سمنان تخصیص یافت، ادامه داد: استان سمنان نزدیک به ۸۰ هزار دانشجو دارد و میانگین نرخ باسوادی در این خطه بالاتر از میانگین کشوری است.
جستجو
آرشیو تاریخی