حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به «کمیته ملی» هستیم
جهان
157063
سخنگوی جنبش حماس از تأکید این گروه بر آمادگی کامل برای واگذاری تمامی حوزههای حکمرانی در نوار غزه، از جمله پرونده امنیتی، به «کمیته ملی اداره غزه» خبر داد و از نهادهای میانجیگر خواست تا هرچه سریعتر زمینه ورود این کمیته به باریکه را فراهم کنند.
«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که موضوع تسریع در ورود «کمیته ملی اداره غزه» به این باریکه و آغاز فعالیت آن، یکی از محورهای اصلی گفتوگوهای اخیر این جنبش در قاهره بوده است.
به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: «ما بار دیگر بر آمادگی کامل خود برای واگذاری تمامی حوزههای حکمرانی، از جمله پرونده امنیتی، به این کمیته و همکاری حداکثری برای موفقیت مأموریتهای آن تأکید کردهایم.»
سخنگوی حماس با انتقاد از عملکرد شورای امنیت افزود: «قابل قبول نیست که شورای امنیت پس از ماهها از تشکیل این کمیته، همچنان نتواند زمینه ورود آن را به غزه فراهم کند و عملاً در برابر خواستههای رژیم صهیونیستی منفعل مانده است.»
قاسم در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاشهای میانجیگرانه برای ورود هرچه سریعتر کمیته ملی به غزه به نتیجه برسد تا زمینه برای ساماندهی اوضاع در این منطقه و آغاز یک فرآیند کمک رسانی واقعی که بخشی از رنج مردم را کاهش دهد، فراهم آید.
انتهای پیام
انتهای پیام/