افزایش شمار اسیران کرانه باختری به بیش از ۸ هزار نفر

بین‌الملل

60013
افزایش شمار اسیران کرانه باختری به بیش از ۸ هزار نفر

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که شمار اسیران فلسطینی در کرانه باختری از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون به هشت هزار و ۳۰ اسیر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین از شبکه فلسطین الیوم، باشگاه اسیران فلسطین روز پنجشنبه در جدیدترین گزارش خود افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی از شب گذشته ۴۰ فلسطینی را از مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کردند و براین اساس، شمار فلسطینی های بازداشت شده در این منطقه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به هشت هزار و ۳۰ نفر افزایش یافت.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به تازگی اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برخلاف قوانین داخلی این رژیم و قوانین بین المللی، اقدام به بازداشت موقت مردم عادی فلسطین در کرانه باختری، غزه و سرزمین های اشغالی می کند و افراد بسیاری بدون اتهام برای ماه ها در زندان می مانند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل