واکنش حماس به احتمال حمله اتمی به غزه

بین‌الملل

65591
واکنش حماس به احتمال حمله اتمی به غزه

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات تکان دهنده‌ «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی درباره حمله به غزه با یک بمب اتم، نشان دهنده میزان سقوط اخلاقی وی است.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، جنبش حماس امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای، اظهارات جنجالی سناتور آمریکایی و اشاره ضمنی وی به حمله اتمی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه امروز جنبش حماس آمده است: اظهارات تکان دهنده‌ «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی درباره حمله به غزه با یک بمب اتم، نشان دهنده میزان سقوط اخلاقی وی است.

حماس اضافه کرد: ما این درخواست‌ها و مواضع را محکوم می‌کنیم؛ چراکه این اظهارات در راستای اعلام وفاداری به رژیم اشغالگر فاشیستی است و باعث می شود که اتخاذکنندگان این مواضع در جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین سهیم شوند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما از جهان آزاد می‌خواهیم که این مواضع را محکوم کند و همچنان به فشار برای جلوگیری از اشغالگری، جنگ نسل‌کشی و گرسنگی علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که این سناتور جمهوریخواه آمریکایی ضمن مقایسه حمله به غزه با حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی گفت: به اسرائیل هر بمبی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» اظهار کرد: ما وقتی که پس از حمله «پرل هاربر» با تخریب مواجه شدیم و با آلمان ها و ژاپنی‌ها جنگیدیم، تصمیم گرفتیم که با بمباران هیروشیما و ناکازاکی با سلاح‌های هسته‌ای به جنگ پایان دهیم. این تصمیم درستی بود.

وی افزود: به اسرائیل بمب‌هایی را که برای پایان دادن به جنگ نیاز دارد، بدهید. آنها نباید شکست بخورند.

این سناتور حامی رژیم صهیونیستی گفت: آیا کار صحیحی بود که آمریکا ۲ بمب هسته‌ای روی هیروشیما و ناکازاکی بیاندازد و به تهدید وجودی آنها پایان دهد؟ به نظرم بله، این کار درست بود.

گراهام خطاب به رژیم صهیونیستی افزود: هر کاری برای بقا به عنوان یک دولت یهودی انجام بدهید؛ هر کاری که لازم است.

 رژیم اشغالگر صهیونیستی جنگ علیه غزه را باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

وزارت بهداشت نوار غزه یکشنبه در دویست و نوزدهمین روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه این منطقه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۳۵ هزار و ۳۴ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل