امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط معاون نخست وزیر و نایب رئیس مجلس ویتنام

بین‌الملل

67245
امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط معاون نخست وزیر و نایب رئیس مجلس ویتنام

معاون نخست وزیر ویتنام و نایب رئیس مجلس ملی این کشور با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی دفتر یابود شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را امضا کردند.

به گزارش گرروه بین‌الملل ایران آنلاین، چان لو کوانگ در گفت‌وگو با علی اکبر نظری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام ضمن اظهار تالم و تاثر از بروز این فاجعه، مراتب تسلیت خود را از سوی حزب کمونیست، دولت و ملت ویتنام را به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، دولت، ملت و وابستگان آیت الله رئیسی، امیرعبداللیهان و دیگر مقامات همراه اعلام کرد.

در این مراسم «چوانگ کوانگ های نم» نائب رئیس کمیسیون روابط خارجی حزب کمونیست ویتنام، فام تَن بین معاون وزیر امور خارجه، هوانگ چانگ معاون وزیر کشاورزی و توسعه روستایی ویتنام معاون نخست وزیر را همراهی کردند.

دفتر یادبود در سفارت ج. ا.ایران در هانوی به مدت سه روز از چهارشنبه تا جمعه مفتوح خواهد بود که تاکنون حدود ۵۰ سفیر و تعدادی زیادی از مقامات ویتنامی از نهادهای مختلف آن را امضا کرده اند.

امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط نائب رئیس مجلس ملی ویتنام

چان کوانگ فوانگ نائب رئیس مجلس ملی ویتنام نیز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی دفتر یابود شهدای خدمت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید و حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه را امضا کرد.

وی در گفت وگو با سفیر کشورمان در ویتنام مراتب تسلیت خود را از سوی حزب کمونیست، دولت و ملت ویتنام به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، دولت، ملت و وابستگان جانباختگان اعلام و اظهار داشت: امید است با دریافت رهبر معظم ایران از این فاجعه ملی به راحتی عبور کنید و امور به خوبی به سامان برسد.

این مقام ویتنامی ضمن اشاره به روابط بسیار خوب پارلمانی دو کشور و سفرش به تهران در سال ٢٠٢٢ و سفر رئیس مجلس ویتنام به ایران در سال ٢٠٢٣ از سفر هیات های عالی رتبه پارلمانی به ویتنام استقبال کرد.

همچنین معاونان وزرای امنیت عمومی و فرهنگ، ورزش و گردشگری نیز به سفارت مراجعه و دفتر یادبود را امضا کردند.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل