آنچه امروز در صحن علنی مجلس گذشت؛

منتخبین مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند / بروجردی: مجلس دوازدهم در شرایط خاص منطقه‌ای کار خود را آغاز می‌کند

سیاست

67725
منتخبین مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند / بروجردی: مجلس دوازدهم در شرایط خاص منطقه‌ای کار خود را آغاز می‌کند

متن سوگندنامه طبق اصل ۶۷ قانون اساسی توسط علاءالدین بروجردی رئیس هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم قرائت شد و منتخبین مردم به حالت اجتماع در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضا کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایران آنلاین، مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۷ خرداد ماه) رأس ساعت ۸ و ۱۸ دقیقه با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم، محمد مخبر مدیر اجرایی ریاست جمهوری، روسای ادوار مجلس از جمله حجت الاسلام ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل، علی لاریجانی و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و اعضای هیئت دولت و معاونان رئیس‌جمهور، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان و با نواختن گروه رزم نوازان دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

بر اساس مواد ۱۰ و ۱۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس پس از گزارش معاونت قوانین، هیات رئیسه سنی در جایگاه مستقر می‌شود. سپس پیام مقام معظم رهبری به مجلس دوازدهم قرائت خواهد شد و نمایندگان سوگند یاد می‌کنند.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی معاون اجرایی مجلس یازدهم و وزیر کشور گزارشی ارائه می‌دهند.

بیش از ۲۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار خارجی و داخلی صبح امروز (دوشنبه، ۷ خردادماه) به منظور پوشش خبری مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این مراسم حضور دارند.

حضور مسئولان عالی رتبه نظام در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم

مسئولان لشکری و کشوری که در این مراسم حضور یافتند به شرح ذیل است: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، آیت الله احمد جنتی، حجت الاسلام ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل، علی لاریجانی،  سید حسن خمینی. سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی، ، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، محمد مخبر مدیر اجرایی ریاست جمهوری، علیرضا زاکانی شهردار تهران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، حجت الاسلام حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان ،حجت‌الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، بهادری جهرمی سخنگوی دولت، نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور، علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی، احمد وحیدی وزیر کشور، محسن منصوری معاون اجرایی دولت، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، محمددهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرلشکر محمد باقری رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح.

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم شورای اسلامی

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه ضمن خیر مقدم به مهمانان و نمایندگان، اسامی هیات رئیسه سنی را قرائت کرد که اسامی به شرح ذیل است:

علاءالدین بروجردی از حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم به عنوان رئیس سنی

حسینعلی شهریاری از حوزه انتخابیه زاهدان به عنوان نایب رئیس سنی

عبدالحسین همتی سراپرده از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان به عنوان دبیر اول

عباس قدرتی زوارم از حوزه انتخابیه شیروان به عنوان دبیر دوم

دستور کار نخستین جلسه علنی مجلس دوازدهم

علاءالدین بروجردی رئیس هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم در نخستین جلسه علنی دوره جدید با به صدا درآوردن زنگ نهاد قانونگذاری آغاز به کار مجلس دوازدهم را با حضور ۲۹۰ نفر از منتخبان مردم بطور رسمی اعلام کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور میهمانان نخستین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دستور قرائت دستور جلسه افتتاحیه را از سوی عبدالحسین همتی خواستار شد.

عبدالحسین همتی دبیر هیات رئیسه سنی؛ دستور نخستین جلسه علنی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۷ خردادماه ۱۴۰۳ را به شرح زیر قرائت کرد:

-  قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

انجام مراسم تحلیف نمایندگان

گزارش معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی

نطق رئیس سنی مجلس شورای اسلامی

گزارش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزیر کشور

سخنرانی محمد مخبر مدیر اجرایی ریاست جمهوری

اقتراح شعب

حضور منتخبان در مرقد مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)

 

منتخبین مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

متن سوگندنامه طبق اصل ۶۷ قانون اساسی توسط علاءالدین بروجردی رئیس هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم قرائت شد و منتخبین مردم به حالت اجتماع در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم تحلیف سوگندنامه را امضا کردند.

متن سوگندنامه طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

رئیس سنی مجلس دوازدهم درگذشت مادر دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت

 علاءالدین بروجردی رئیس سنی مجلس دوازدهم در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت: درگذشت والده مکرمه سید المجاهدین و اسوه جبهه مقاومت اسلامی حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به محضر ایشان تسلیت عرض می نمایم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم ادامه داد: به روان پاک این مادر مجاهد پرور صلواتی هدیه فرمایید

 

پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

 حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۷ خردادماه) مجلس شورای اسلامی  پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز میشود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را میرساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.
بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتار جمعی صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلس تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.
نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبند این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.
نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت(۱) ــ که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است ــ یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.
نکته‌ی آخر یادآوری این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.
برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!
در پایان لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس(۲) پرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم. 

والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله

سیّدعلی خامنه‌ای .

امکان ورود دقیق نمایندگان به نظام مسائل کشور در مباحث مربوط به حکمرانی با محوریت نظارت و تقنین فراهم شده است

 علیرضا شریفی معاون اجرایی مجلس در مراسم افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای سخن، یاد و نام شهیدان گرانقدر به ویژه سید شهیدان اهل خدمت خادم الرضا(ع)، شهید جمهور، حضرت آیت الله رئیسی و همراهان خدوم ایشان را گرامی داشته و به روان پاک حضرت امام(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی درود می فرستم و از خداوند متعال دوام و سلامتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را مسألت می کنم.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: خیرمقدم عرض می کنم خدمت خانواده معظم شهدا، مهمانان و سفرای محترم کشورهای دوست، مسئولان محترم نظام و منتخبین عزیز مردم شریف ایران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در پیشگاه خداوند قادر متعال سر تعظیم فرود می آوریم که توفیق را توشه راهمان کرد تا در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و آغاز دوره دیگری از قوه مقننه با همراهی و همدلی مجموعه ای از همکاران پرتلاش و صادر در ارکان مجلس شورای اسلامی در این رویداد ملی انجام وظیفه کنیم.

شریفی در ادامه خطاب به هیأت رئیسه سنی، منتخبان ملت، مهمانان این مراسم، عنوان کرد: به استحضار می رساند حوزه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با بهره‌مندی از تجربه گرانقدر یازده دوره پیشین، نسبت به اتخاذ تمهیدات شایسته و بایسته به منظور آغاز به کار مجلس دوازدهم اقدام کرده که در این فرصت کوتاه نمای مختصری از اقدامات را خدمت عزیزان بیان می کنم.

معاون اجرایی مجلس در ادامه اظهار داشت: مدیریت دانش و توانایی به منظور دسترسی به تجربه ها و آموزه های آزموده شده در ادوار گذشته که با بهره گیری از ابزار و شیوه های نوین صورت گرفته با قابلیت های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی سازی در دسترس نمایندگان محترم قرار داشته تا 

وی اضافه کرد: برگزاری نشست های آشنایی منتخبین با فرایندهای قانونگذاری و نظارت با حضور فعال و مشتاقانه ایشان، افزون بر اینکه با تعاملات برقرار شده، موضوعات متنوع اداری این عزیزان نیز قبل از شروع افتتاحیه تسهیل شد.

شریفی ادامه داد: اکنون که با فضل الهی و عنایات خاصه حضرت صاحب‌الزمان(عج) و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز فعالیت مجلس دوازدهم قرار داریم از درگاه خداوند سبحان حرکت در مسیر نورانی آرمان های انقلاب اسلامی، تحقق منویات ولی امر مسلمین و جهت گیری عمومی در جهت صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت مردم است، مسألت کرده و آمادگی مجموعه اداری و اجرایی مجلس در همراهی کامل و خدمت به وکلای محترم ملت را اعلام می کنم.

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان ضمن تشکر و خدا قوت به نمایندگان محترم دوره یازدهم لازم می دانم از مساعی مسئولانه و خالصانه تمامی دست اندر کاران ذیربط و عوامل محترم اجرایی، انتظامی، امنیتی، حفاظتی امدادی و خدماتی به ویژه اعضای محترم ستاد افتتاحیه دوره دوازدهم که در تمهیدی بی وقفه این مراسم را به صورت مجاهدانه انجام داده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

پخش نماهنگ شهیدان خدمت در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم

 در مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت از جمله شهید آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شهید آیت الله آل هاشم و هیات همراه که در سانحه سقوط بالگرد به فیض رفیع شهادت نائل آمدند، نماهنگی از تصاویر این شهیدان در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام رضا (ع) منتشر شد.

مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی می‌کوشد/ اولویت ما تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

علاء‌الدین بروجردی در نشست افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در نطق خود گفت: با نثار جان به مقدم مبارک امام زمان (عج) و با درود به روان پاک بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و عرض احترام به خانواده معظم شهدا، جانبازان، مفقودین و آزادگان و عرض ادب محضر گرانقدر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با کسب اجازه از منتخبین ملت شریف و بزرگ ایران در آغاز مقدم مهمانان عالیقدر رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرپرست محترم ریاست جمهوری، ریاست محترم قوه قضائیه، رئیس و اعضای شورای نگهبان، فرماندهان عالیرتبه نظامی و انتظامی، اعضای هیأت دولت، علمای اعلام، روسای مجلس در ادوار گذشته، یادگار امام راحل رضوان الله تعالی علیه، دبیر شورای امنیت ملی، سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی و بین‌المللی در تهران و دیگر مهمانان محترم را گرامی می‌داریم و به نمایندگی از همکاران عزیز و گرانقدر، منتخبین دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از یکایک شما عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم  ادامه داد: مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که ملت بزرگ ایران در غم شهادت رئیس جمهور پرتلاش، فداکار و امین به همراه وزیر امور خارجه مجاهد و فعال و امام جمعه محبوب و معتبر تبریز و استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و دیگر همراهان نشستند. هرگز برایمان مصور نبود که این اجلاس بدون حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید برگزار شود اما آنچه که در این شرایط دشوار موجب تسلی خاطر است وجود مبارک رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است که در همان ساعات نخست این ضایعه غمبار به مردم ایران اطمینان دادند که یقینا هیچ خللی در امور کشور وارد نخواهد شد.

وی افزود: مجلس دوازدهم در مسیر حرکت به سوی قله بلند پیشرفت و موفقیت کشور در حالی که منطقه ما شاهد  تحولات بسیار حساس و سرنوشت‌سازی است وظیفه خطیری بر دوش دارد، اینجانب که صرفاً به دلیل سنی در این جایگاه قرار گرفته‌ام متواضعانه به چند نکته اشاره می‌کنم.

نماینده  مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس دوازدهم عنوان کرد: منتخبین ملت بزرگ ایران نماد و تجلی وحدت ملی هستند، حرکت در مسیر پیشبرد کشور به سوی رفاه، آسایش، امنیت، تعالی و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری جز از طریق ایجاد همبستگی ملی میسر نخواهد بود. پرواضح است که این اصل هیچ تعارضی با تضارب آرا و اختلاف نظرهای کارشناسی ندارد.

بروجردی گفت: کشور عزیز ما ایران دارای ثروت‌های عظیم خدادادی است و در این میان بزرگترین داشته‌ها نیروهای کارآمد انسانی هستند که در طول تاریخ همواره مورد ستایش جهانیان بوده است تا جایی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در تلاشگر بودن ایرانیان در دست یافتن به علم و دانش اشاره فرمودند که اگر دانش در کرات دیگر نیز باشد افرادی از ایران زمین بدان دست خواهند یافت. مجلس شورای اسلامی در مسیر تعالی، رشد و پیشرفت بیش از هر چیز به ارتقاء سطح دانش و فناوری در کشور توجه داشته و خواهد داشت. ما باید شرایطی را برای متخصصین و دانشمندان برجسته ایجاد کنیم که ماندگاری آنها در داخل کشور هرچه بیشتر باشد.

بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: در آستانه سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قرار داریم که پایان آن سال آینده است. کشور ما اینک در عرصه اقتدار ملی فراتر از سند چشم‌انداز قرار دارد ولی در برخی از عرصه‌ها به ویژه عرصه اقتصادی دچار کاستی و نارسایی است، بدون تردید مجلس دوازدهم با همه توان برای تقویت اقتصاد ملی خواهد کوشید تا با رفع موانع پیش روی اقتصاد ملی یاری‌گر قوه مجریه در حل این مشکلات از طریق بهره‌گیری توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های مردمی باشد به ویژه آن که امسال سال جهش تولید با مشارکت مردمی است که ما نمایندگان آنها در خانه ملت هستیم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم ادامه داد: مهمترین رسالت مجلس دوازدهم تلاش در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است که مورد تأکید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است. اینک ما در مقطع بسیار حساس و تاریخی در بعد تمدن‌سازی هستیم، بدیهی است دشمنان انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران این امر مهم را برنمی‌تابند و با تمام قوا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند اما ملت بزرگ ایران با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه خویش همان‌گونه که آمریکا را در عرصه دانش هسته‌ای شکست دادند و ما امروز بر همه ابعاد این دانش پیچیده مسلط هستیم در دیگر عرصه‌ها با همت مسئولان جهادی همچنان استوار در این مسیر حرکت خواهند داد.

وی گفت: برخود لازم می‌دانم که از همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و مسئولین امنیتی و انتظامی که جان بر کف در جهت امنیت پایدار کشور تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی بنمایم. وظیفه حتمی مجلس شورای اسلامی و دولت محترم این است که در این شرایط حساس با تخصیص بودجه لازم حمایت خود را از نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی و انتظامی به عمل آورد.

نماینده  مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس دوازدهم ادامه داد: عدالت یک اصل مهم اسلامی و خواست فطری همه انسان‌ها است. این اصل باید در همه کشور جاری و ساری باشد. مردم دشواری‌های اقتصادی را در مسیر تحقق آرمان‌های  انقلاب اسلامی تحمل می‌کنند ولی به شرط اینکه عدالت در همه کشور حاکم باشد بنابراین وظیفه ما در مجلس شورای اسلامی وضع قوانین عدالت‌محور و تقسیم امکانات متناسب با شرایط و توجه ویژه به طبقات محروم و مستضعف جامعه و ایجاد اشتغال با هدف بالا بردن سطح معیشتی مردم در سراسر کشور است. وضع چنین قوانینی زمانی هدف را محقق می‌کند که دولت مجری خوبی برای اجرای این قوانین باشد.

بروجردی افزود: مبارزه با فساد به یک اصل جدی در جهت پیشبرد کشور و برقراری عدالت است ولی در این زمینه باید از شعارزدگی عبور کرد و مبارزه را به سمت مبارزه با ریشه‌های فساد سوق داد. برای همین است مبارزه فساد نیازمند یک روش علمی و همه‌جانبه است، برای جلوگیری از فساد افزون بر مجازات‌های متناسب باید از روش‌های پیشگیرانه استفاده کرد. هنر ارگان‌های نظارتی در این زمینه پیشگیری از وقوع فساد و نه اعلام آن پس از وقوع است که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: اساس سیاست خارجی کشور سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است. اولین اولویت در سیاست خارجی توجه به کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی است که شهدای بزرگوار آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در این عرصه خوش درخشیدند. تقویت روابط با کشورهای  جهان بر مبنای احترام متقابل و حفظ مواضع ملت شریف ایران دستورالعمل حاکم بر سیاست خارجی است. در تأمین نیازهای کشور باید همسایگان در اولویت قرار داشته باشند. مبارزه با نظام سلطه که ایالت متحده آمریکا نماد آن در جهان کنونی است، اصل اساسی سیاست خارجی کشور است.

رئیس سنی مجلس دوازدهم گفت: جنبش‌های دانشجویی و خیزش‌های مردمی اخیر در آمریکا و اروپا و اقصی نقاط جهان در دفاع از مردم مظلوم غزه نشان داد که ملت‌ها به چه میزان به یکدیگر نزدیک هستند اما با کمال تأسف شاهد هستیم دولت‌های غربی در سیاست‌های استکباری خود به حمایت از نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی ادامه می‌دهند، آنچه که امروز در غزه و کرانه باختری می‌گذرد نماد حقیقی سیاست‌های غرب است که با کمال تأسف برخلاف همه ادعاهای خود نشان دادند حقوق انسان برای آنها هیچ ارزشی ندارد و تنها به منافع نامشروع خود می‌اندیشند، ملت شجاع فلسطین در صف نخست دفاع از امت اسلامی قرار دارند و نبردی نابرابر را قهرمانانه ادامه می‌دهند. با عنایات الهی و بدون تردید پیروز این میدان مردم ستمدیده و سلحشور فلسطین خواهند بود.

وی عنوان کرد: عملیات عظیم و تاریخ‌ساز وعده صادق که با تدبیر، هوشمندی و نگاه الهی فرمانده معظم کل قوا و شجاعت رئیس شهید شورای امنیت ملی صورت گرفت در پی این عملیات جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه به میزان قابل توجهی ارتقاء یافت و کشورهای منطقه متوجه شدند که تنها کشوری که توان مقابله عملی با سیاست‌های ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد جمهوری اسلامی ایران است. این عملیات پاسخی قاطع به تعرض رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق بود.

بروجردی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان جنگ‌طلبی نیست بلکه برقراری امنیت پایدار و همکاری با کشورهای منطقه است، اگرچه در برابر هرگونه تجاوز و زورگویی با قاطعیت اقدام خواهند نمود.

رئیس سنی مجلس دوازدهم خاطر نشان کرد: در پایان توجه همکاران محترم و دولتمردان را به مسئولیت مشترک خود طی یک ماه آینده جلب می‌کنم، لازم است با بهره‌گیری از انسجام فعلی ارزشمندی که به برکت خون پاک شهدای خدمت ایجاد شده است، این همبستگی ملی را حفظ نماییم. لذا شایسته است نامزدهای محترم ریاست جمهوری به این امر در رقابت‌های انتخاباتی اهتمام ویژه داشته باشند و در مناظره‌های تلویزیونی آن را تقویت نمایند. همچنین ملت بزرگ ما با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی در ۸ تیر ماه قدردان روح پاک شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید باشند و حماسه عظیم دیگری را در انظار جهانیان بیافرینند.

مخبر: شهید رئیسی هیچ‌گاه به دنبال حل مسائل کشور در بیرون از مرزها نبود

«محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری درمراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سخت است که از طرف رئیس جمهور شهیدمان در این مجلس به ایراد سخن بپردازم، بیان کرد: در دو فصل به صورت مختصر مطالبی می گویم ضمن تبریک به نمایندگان منتخب و افتتاح دوره دوازدهم مجلس شورای این شکرگذاری را به درگاه خداوند داریم که به فرموده رهبر انقلاب تا ولایت فقیه است کشور آسیبی نمی بیند، در این چند روزه به این بیان امام رسیدیم که کلیدی ترین فرد کشور را از دست دادیم اما مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به وقت شروع به کار کردند و آن فرمایش رهبر انقلاب که گفتند که هیچ برنامه ای نباید به تأخیر بیفتد، اجرایی شد و جا دارد نعمت رهبری و مردم گوش به فرمان رهبری که حضور آنها مشکل گشای ما با تدبیر رهبری است، خدا را شکر کنیم.

مخبر تصریح کرد: آنچه در این چند روزه حس کردم هیچ عملی صالحی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست، آیت الله رئیسی خود را از قید و بندهای تشریفاتی رها کرده بود و با تمام قدرت از ساده زیستی اش مراقبت می کرد؛ اعتقاد به چارچوب های جدی نظام اسلامی داشت و با تمام وجود به ارزش های انقلاب ایمان داشت به حفظ خطوط قرمز نظام ایمان داشت و اینها در توفیقش مؤثر بود نکته بارز دیگر ایشان خستگی ناپذیری بود گاهی ساعت ۳ نیمه شب از سفر خارجی به تهران می آمد و ساعت ۶ صبح وارد جلسه می شد.

 مراسم افتتاحیه ‌دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه هفتم خرداد ماه با حضور جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری و سران قوا در حال برگزاری است، از ساعاتی قبل از آغاز مراسم، تمهیدات نظامی و امنیتی برای افتتاحیه مجلس دوازدهم از مترو تا صحن بهارستان فراهم شده بود.

در این مراسم بیش از ۲۲۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم را پوشش دادند، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی پس از دریافت کارت‌های ویژه خود به داخل صحن مجلس راهنمایی شدند، تمامی راهروهای ورودی مجلس مزین به تصاویری از مراسم اختتامیه یازده دور مجلس شورای اسلامی بود.

وزیر کشور: حال و هوای خرداد امسال متاثر از شهادت رییس جمهور مردمی است

احمد وحیدی روز دوشنبه در ادامه جلسه افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی ارائه داد.

وی اظهار داشت: ماه خرداد برای ملت مسلمان و مومن ایران، ماه حادثه‌ها و رخدادهای تاریخ‌ساز بوده است؛ از سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر سربلند گرفته تا چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و یوم‌الله ۱۵ خرداد که نقطه آغاز برای عزیمت نهضت مقدس مردم مسلمان علیه طاغوت بود.

وزیر کشور افزود: خرداد امسال متاثر از فضای غمبار رئیس جمهور خدوم و انقلابی، مرد خسنگی ناپذیر، مجاهد مؤمن و محبوب محرومان، حضرت‌ آیت‌آلله رئیسی و همراهان عزیز شهیدشان است.

وحیدی ادامه داد: شهید رئیسی عزیز با احیای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در گفتار، رفتار و کردار خود، در دوران کوتاه، اما پربرکت تصدی مقام خود به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران، نوید بخش این حقیقت شد که راه روشن ودرخشان و تعالی بخش انقلاب اسلامی در نیمه دهه پنجم خود، همچنان پرفروغ و نورانی باقی مانده است.

وی در مورد نحوه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در این دوره، طراحی و ارتقای سامانه‌های دقیق برای برگزاری انتخابات، شکل جدیدی از هماهنگی نظامند و کارآمد میان سطوح مختلف مدیریت کشور را به نمایش گذاشت.

بروجردی: مجلس دوازدهم در شرایط خاص منطقه‌ای کار خود را آغاز می‌کند

علاءالدین بروجردی روز دوشنبه در جلسه افتتاحیه مجلس دوازدهم  افزود از میهمانان گرامی که در جلسه افتتاحیه مجلس اعم از مقامات کشوری و لشکری و دیگر مهمانان تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس سنی مجلس دوازدهم اظهار داشت: مجلس دوازدهم در حالی کار خود را آغاز می‌کند که ملت ایران در غم از دست دادن رئیس جمهور و وزیر امور خارجه خود و همچنین امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهانشان به سر می‌برد.

وی افزود: هرگز قابل باور نبود که مجلس دوازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کند که ما در غم از دست دادن رئیس جمهورمان باشیم اما آنچه که در این شرایط باعث تسلای خاطر است وجود وجود رهبر معظم انقلاب است که در ساعات اولیه سقوط بالگرد رئیس جمهور فرمودند که این حادثه هیچ خللی در پیشبرد امور و انجام کارها ایجاد نمی‌کند.

بروجردی عنوان کرد: در مسیر پیشبرد امور گام گذاشته که منطقه ما در شرایط خاصی به سر می‌برد و همین مسئله باعث شده تا مجلس دوازدهم وظیفه خطیری در این شرایط بر عهده داشته باشد.

معاون اجرایی مجلس: کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار معاونت اجرایی مجلس است

معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی هم گفت: بهره‌گیری از ابزارها و شیوه‌های نوین با قابلیت‌های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار این معاونت است.

علیرضا شریفی گفت: در آغاز نام و یاد شهیدان به خصوص سید شهیدان اهل خدمت خادم‌الرضا شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه را گرامی‌ می‌دارم و به محضر پاک حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب درود فرستاده و از درگاه الهی برای دوام و سلامتی مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

معاون اجرایی مجلس با خیر مقدم به مهمانان حاضر در این مراسم افزود: سر تعظیم در پیشگاه خداوند فرود می‌آوریم که توفیق پیدا کردیم در اینجا حضور پیدا کرده و در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب شاهد آغاز دوره دیگری از قوه مقننه با همراهی و همدلی همه عزیزان باشیم. حوزه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی با بهره‌گیری از تجربه ۱۱ دوره پیشین نسبت به اتخاذ تمهیدات شایسته برای آغاز به کار مجلس دوازدهم اقدام کرده است.

وی یادآور شد: مدیریت دانش و توانمندی در کنار بهره‌گیری از تجربه‌ها و آموزه‌های دوره‌های پیشین با بهره‌گیری از ابزارها و شیوه‌های نوین با قابلیت‌های جدید در راستای کارآمدسازی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی در دستور کار بوده و در دسترس نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت تا امکان ورود به نظام مسائل کشور با محوریت تقنینی و نظارتی برای نمایندگان فراهم گردد.

شریفی با اشاره به برگزاری جلساتی برای آشنایی منتخبان دوره دوازدهم مجلس با حوزه قانون‌گذاری و نظارت گفت: این جلسات با استقبال مواجه شد و مجموعه اداری و اجرایی مجلس شورای اسلامی برای همراهی با وکلای ملت آمادگی لازم را دارد.

وی به نمایندگان دوره یازدهم مجلس خداقوت گفت و از همه عوامل اجرایی، انتظامی، امنیتی و اعضای ستاد برگزاری افتتاحیه دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را قدردانی کرد.

پایان مراسم افتتاحیه مجلس/ منتخبان به حرم امام (ره) رفتند

دقایقی قبل مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم به اتمام رسید و منتخبان برای تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، صحن مجلس را ترک کردند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست