اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی ۹ هزار فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است

بین‌الملل

68517
اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی ۹ هزار فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است

۲ نهاد فلسطینی مربوط به امور اسیران اعلام کردند که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۹ هزار فلسطینی در کرانه باختری و قدس توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، سازمان امور اسیران و باشگاه اسیران فلسطین امروز در بیانیه مشترکی اضافه کردند که از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۹ هزار فلسطینی از جمله ۳۰۰ زن و ۶۳۵ خردسال در کرانه باختری و قدس اشغالی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه اضافه کرد که نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با ادامه جنایات نسل کشی علیه در غزه با شدتی بی‌سابقه به عملیات دستگیری فلسطینیان در کرانه باختری ادامه می دهند.

بیانیه مشترک این ۲ نهاد مربوط به امور اسیران فلسطینی افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی از عصر روز گذشته (یکشنبه) تا صبح امروز (دوشنبه) دست‌کم ۲۰ شهروند فلسطینی ساکن در کرانه باختری از جمله اسیران سابق که سال ها در زندان های این رژیم اشغالگر حضور داشتند را بازداشت کردند.

این بیانیه به دستگیری ده‌ها کارگر فلسطینی و هزاران نفر از مردم غزه هم اشاره کرد و افزود: باشگاه اسیر و سازمان امور اسیران فلسطین تاکنون نتوانسته‌اند تعداد و هویت فلسطینیان دستگیر شده توسط نظامیان رژیم صهیونیستی را به‌طور دقیق شناسایی کنند زیرا این رژیم اشغالگر به جنایت ربودن آنها ادامه می‌دهد.

باشگاه اسیر و سازمان امور اسیران فلسطین در بیانیه مشترک خود اشاره کردند که دست کم ۱۸ اسیر که هویت آنها فاش شده است از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر سال گذشته) در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و اسرائیل ۱۶ جسد از اسیران شهید را در اختیار دارد.

این نهادها افزودند که در میان فلسطینیان بازداشت شده توسط رژیم صهیونیستی از کرانه باختری و قدس ۳۰۰ زن، ۶۳۵ خردسال و ۸۰ روزنامه نگار حضور دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است : رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر - شروع علمیات طوفان الاقصی) برای بیش از پنج هزار و ۹۰۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری و قدس قرار بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام) از جمله علیه کودکان و زنان صادر کرده است.

بر اساس این بیانیه، دستگیری و بازداشت فلسطینیان ساکن کرانه باختری طی مدت یاد شده با بدرفتاری، ضرب و شتم شدید، تهدید خود و خانواده های آنها، خرابکاری و تخریب منازل و غارت خودروها، پول و جواهرات آنها همراه بوده است.

این نهادها در بیانیه مشترک خود افزودند که نظامیان رژیم اسرائیل در جریان کارزار دستگیری فلسطینیان، جنایت اعدام های میدانی افراد از جمله اعضای خانواده اسیران را مرتکب شده اند.

از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در هفتم اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی بر دامنه عملیات خود در کرانه باختری افزوده است.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشت، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش ها و درگیری های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش به محله ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست ها است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که بازداشت های خودسرانه دسته جمعی، بازداشت های غیرقانونی و موارد شکنجه گزارش شده و سایر اشکال بدرفتاری با زندانیان فلسطینی را در کرانه باختری ثبت کرده است.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل