خاموشی: رئیس جمهور منتخب باید مسیر مذاکرات را با قدرت طی کند

جامعه

71075
خاموشی: رئیس جمهور منتخب باید مسیر مذاکرات را با قدرت طی کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رئیس جمهور منتخب هر شخصی که باشد باید بعد از وعده صادق مسیر مذاکرات را با قدرت طی کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایران آنلاین، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در آیین در دیدار با وعاظ اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب باید بعد از وعده وصادق با قدرتمندی مسیر مذاکرات را طی کند زیرا از این به بعد نویسنده تاریخ ما هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی از موانع عبور کرده و هر فردی در ریاست جمهوری قرار گیرد باید همین خط را ادامه دهد، افزود: استعدادهای نیروی انسانی و جهش های علمی ایران زبانزد کشورهای دیگر است، باید در دیپلماسی کالای دانش بنیان را روی میز قرار دهیم و قطعا استقبال می شود.

ایران اسلامی دارای هویت و شناسه ملی است
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه ما هویت و شناسه علمی داریم، چه ایرادی دارد در سخنرانی در هیتت ها هر شب یک دانشمند درمورد اقدامات صورت گرفته نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه علم و تکنولوژی توضیح دهد، گفت: باید مسیر پیشروانه نظام اسلامی را در مسیر سیاست نبرد با غرب پیش ببریم. قرآن می فرماید: «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ»، (سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید) نباید سستی کرد و کسی نباید پیام سستی از انقلاب به غرب بدهد باید پیام قوی به غرب بدهیم. مرز امنیت ما میدان است و دیپلماسی ما تابع میدان باید باشد و در سراسر جهان همین طور است.

تولید صدها مگاوات برق خورشیدی
خاموشی با بیان اینکه باید تولید ملی را تقویت کنیم، اظهار داشت: ایران معادن قوی دارد، کشور ۳۰۰ روز آفتاب دارد و می توانیم صدها و هزاران مگاوات برق تولید کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی هرسال به همین دلیل شعار اقتصادی می دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به وعاظ با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی را بشناسید و تعریف کنید، گفت: پیشرفت ها را مانند جایی که نیروگاه خورشیدی درست می کنند، جاده و ریل و جریان زنجیره های تولید و دانش بنیانها را از نزدیک مشاهده کنید و برای مردم به صورت عزتمدارانه تعریف کنید.

خاموشی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه سه وظیفه بر اساس قانون و شرع دارد، افزود: قانون در ماده یک می گوید موقوفات فاقد متولی در اختیار ولی فقیه است و در اینجا ولایت فقیه نماینده تعیین می کند.

موقوفات سازمان اوقاف طی دوسال گذشته دو و نیم برابر شده است
وی اظهار داشت: بودجه ای که در سازمان وقف شکل گرفته بودجه عمومی و بیت المال نیست و عوارض و مالیات نیز نیست، وقف است، محدوده وقف، اجرای نیت واقف، حفظ عین موقوفه و مولدسازی موقوفات است و برای سند گرفتن موقوفات در دوسال اخیر دو و نیم برابر عمر وقف در ایران با همکاری سازمان ثبت، توانستیم سند

خاموشی با بیان اینکه از رسیدگی به ۱۵۷ هزار پرونده موجود ۷۰ درصد پرونده ها کاهش یافته، ادامه داد: این مهم به لحاظ سنددار شدن و کاداستر است. سازمان اوقاف را به عنوان نهادی منظم در زمینه اسناد ملکی و ثبتی پیش بینی می کنیم.

وی افزود: نکته دیگر اینکه در نظر داریم سازمان اوقاف نهادی خودگردان شود و بتواند مولدسازی های مفصلی را صورت دهد. با آماده سازی فنی و کارکردهایی که در رقبات حاکم می شود، می توانیم این موضوع را توقع داشته باشیم.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه