مالکی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» عنوان کرد؛

نتانیاهو دنبال جنگ تمام عیار در منطقه برای بقا / اقدام اسرائیل در تهران بدون پاسخ نخواهد ماند

صفیه رجایی هرندی

صفیه رجایی هرندی

سیاست

73605
نتانیاهو دنبال جنگ تمام عیار در منطقه برای بقا / اقدام اسرائیل در تهران بدون پاسخ نخواهد ماند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار گرفتن نتانیاهو در سراشیبی سقوط و شکست‌های پی در پی او موجب شده تا دست به چنین اقدام جنایتکارانه‌ای بزند، چرا که او می‌خواهد یک جنگ تمام عیار در منطقه را ه بندازد تا از این طریق بقای دولت خود را حفظ کند.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران آنلاین درباره شهادت اسماعیل هنیه در تهران اظهار کرد: وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی و شرایط بسیار بدی که درون این رژیم حاکم است همچنین قرار گرفتن نتانیاهو در سراشیبی سقوط و شکست‌های پی در پی او موجب شده تا اسرائیل دست به چنین اقدام جنایتکارانه‌ای بزند، چرا که او می‌خواهد با هر ترفندی که شده بقای دولت خود را حفظ کند.

مالکی افزود: الان منطقه دچار التهاب است و بسیاری از کشورها خواسته یا ناخواسته درگیر آن می‌شوند و این خواسته اسرائیل است که یک جنگ تمام عیار در منطقه راه بندازد.

وی ادامه داد: شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، بازتاب بین‌المللی زیادی داشت و همه کشورهای دنیا حرکت ناشایستی که توسط اسرائیل صورت گرفت را محکوم کردند و این حق را به ایران دادند که هر گونه اقدامی که خواست علیه اسرائیل انجام دهد.

مالکی با بیان اینکه اقدام رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند، گفت: دو موضوع در دستورکار مقامات کشورمان وجود دارد که انجام دهند، اول اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید فعال شود امروز هم آقای باقری سرپرست وزارت امور خارجه را به کمیسیون امنیت ملی دعوت کردیم تا گزارشی در این باره ارائه دهند؛ همچنین پیشنهاد شد که اجلاس وزاری خارجه کشورهای اسلامی هر چه سریع‌تر برگزار شود و در این جلسه درباره آن بحث می‌کنیم و رایزنی‌های مختلفی که دستگاه دیپلماسی در دستورکار خود دارد را نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: موضوع دوم بحث امنیتی و دفاعی کشور است که طبق فرموده رهبر انقلاب پاسخ به اسرائیل حتما در موقع خاص خود انجام خواهد شد و این حق قانونی هر کشوری است که وقتی کشوری دیگر قوانین آن را به هم می‌ریزد، می‌تواند که کشور خاطی را گوشمالی دهند و این موضوع امری طبیعی در دنیاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که کشورهای اسلامی توجه ویژه‌ای به غزه داشته باشند تا شاهد این همه کشت و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع در منطقه نباشیم.

به گزارش ایران آنلاین، شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به همراه یکی از محافظانش به شهادت رسید.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار سیاست