وزیر خارجه اتریش: سربازان اروپایی یونیفیل از جنوب لبنان عقب نمی‌نشینند

بین‌الملل

78171
وزیر خارجه اتریش: سربازان اروپایی یونیفیل از جنوب لبنان عقب نمی‌نشینند

الکساندر شولنبرگ امروز گفت که کشورهای اتحادیه اروپا که در نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) مشارکت دارند، به رغم درخواست‌های رژیم صهیونیستی، قصد عقب‌نشینی از جنوب این کشور را ندارند.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان ملل نوشت که از ابتدای اکتبر و آغاز عملیات زمینی اسرائیل علیه نیروهای حزب‌الله، مواضع یونیفل هدف تیراندازی قرار گرفته و علاوه بر هجوم دو تانک اسرائیلی به یکی از پایگاه‌های این نیرو، پنج صلح ‌بان نیز مجروح شدند.

سربازان ۱۶ کشور اتحادیه اروپا، از جمله اتریش، در یونیفیل به صلح بانی مشغول بوده و حوادث اخیر موجب نگرانی شدید دولت های اروپایی شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی از سازمان ملل خواسته بود که یونیفل را از پایگاه های حزب الله و از مناطق جنگی خارج کند.

اما شولنبرگ، در جمع بندی مذاکرات اخیر وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا گفت که کشورهای اروپایی تمایلی به عقب نشینی یا خروج نیروها ندارند.

او در بروکسل به رویترز گفت: هیچ بحثی در مورد عقب نشینی یا هر اقدام دیگری انجام نشد. امنیت و ایمنی سربازان ما بسیار مهم است و باید توسط همه تضمین شود.

به نوشته رویترز، حدود ۱۶۰ سرباز از نیروهای یونیفیل اتریشی بوده و حدود ۳ هزار و ۶۰۰ سرباز نیروی ۱۰ هزار نفری یونیفیل اروپایی هستند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل