معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل بیش از ۲ هزار اجتماع یادگیری و یاددهی و مشارکت بیش از ۳۲۲ هزار معلم در این طرح خبر داد.
رضوان حکیمزاده با تأکید بر ضرورت تحول در محیطهای یادگیری، یادگیری تعاملی را گامی اساسی در راستای تحقق عدالت آموزشی دانست و گفت: ایجاد فضای یادگیری فعال و مشارکتی، بهویژه در مناطق محروم و دوزبانه، میتواند بستری مناسب برای پرورش مهارتهای کلیدی در دانشآموزان فراهم کند.
رضوان حکیمزاده ضمن تشریح روند ثبتنام دانشآموزان کلاس اول، به سؤالات و دغدغههای والدین در این زمینه پاسخ داد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش گفت: دانشآموزانی که سنجش را انجام دادند میتوانند از خردادماه نسبت به ثبتنام در مدارس اقدام کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعادل رشتهای در مناطق عشایری از اولویتهای وزارتخانه است، گفت: شناسنامه مدارس عشایری برای ارتقای کیفیت یادگیری تهیه و تدوین شده است.
معاون ابتدایی آموزشوپرورش از آغاز طرح حامی برای جبران ساعات آموزشی مدارس خبر داد.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش گفت: دانشآموزانی که در امتحانات نوبت اول نتیجه «نیاز به تلاش بیشتر» را دریافت کردهاند باید تا پایان سال تحصیلی در کلاسهای جبرانی و رایگان مدرسه شرکت کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش گفت: ما از ظرفیت باقیمانده در تابستان برای توانمندسازی مدیران و معلمان استفاده میکنیم و امیدواریم از مهرماه ۱۴۰۴ شاهد تحول در رویکردها و روشها و محیطهای یادگیری در مدارس باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت تحول در روشهای تدریس و محیطهای یادگیری تأکید کرد و از اجرای برنامههای جدید برای کاهش فقر یادگیری خبر داد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با اشاره به پیشرفتهای ایران در آزمونهای تیمز و پرلز از سالهای گذشته، به ضرورت بازنگری در روشهای تدریس و تحلیل سؤالات این آزمونها برای تقویت مهارتهای حل مسئله و کاربرد دانش در موقعیتهای واقعی اشاره کرد.