پادکست/ چرا کودکان بیشترین قربانی سگ‌گزیدگی هستند؟

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پاسخ داد:

پادکست/ چرا کودکان بیشترین قربانی سگ‌گزیدگی هستند؟

دکتر شهنام عرشی - سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ”ایران آنلاین” علت آمار بالای سگ‌گزیدگی و ابتلا به هاری را در کودکان تشریح کرد.

چندرسانه‌ای

حیوان‌گزیدگی از دریچه نگاه یک دامپزشک حیات وحش

ایران‌آنلاین بررسی کرد:

حیوان‌گزیدگی از دریچه نگاه یک دامپزشک حیات وحش

آیا در ماه‌های اخیر شمار سگ‌های ولگر بیشتر شده که آمار مرگ و میر ناشی از حیوان‌‎گزیدگی افزایش پیدا کرده است؟ ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش در گفت‌گو با «ایران آنلاین» به این سوال پاسخ داد.

جامعه

نسخه وزارت بهداشت برای مقابله با هاری

در گفت‌وگوی رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان وزارت بهداشت با «ایران‌آنلاین» مطرح شد؛

نسخه وزارت بهداشت برای مقابله با هاری

بیش از ۷۷۰ مرکز بهداشتی در حال حاضر و در سراسر کشور به طور ۲۴ ساعته خدمات رایگان پیشگیری از هاری را به افراد دچار حیوان گزیدگی ارائه می‌دهند که به گفته رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان وزارت بهداشت این خدمات شامل تزریق ۳ تا ۴ واکسن و سرم ضد هاری است که به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده است.

جامعه

جدال با هاری

«ایران» در مورد سگ گزیدگی‌های اخیر گزارش می‌دهد

جدال با هاری

ضحی دختر ۸ ساله، امیرحسین کودک ۵ساله، عسل کودک ۴ ساله و نوجوان ۱۳ ساله مشهدی در میان ناباوری خانواده‌های‌شان مردند چون مبتلا به هاری شدند و این نتیجه مسامحه در برابر سگ‌های ولگرد است، به طوری‌که در یک ماه گذشته شاهد پرپر شدن کودکانی بودیم که از سوی سگ‌های ولگرد مورد گزش قرار گرفته و جان باختند چرا که مدیریت سگ‌های ولگرد و بلاصاحب به یکی از معضل‌های اساسی در کشور تبدیل شده است.

جامعه