یادداشت

10071
کلید پیروزی در لیفت و بارانداز است

۶۰ کیلو گرم کشتی فرنگی سخت ترین وزن المپیک

کلید پیروزی در لیفت و بارانداز است

دکتر مهدی علیاری(قهرمان جهان و بازیهای آسیایی و سرمربی سابق تیم ملی ترکمنستان)


 در وزن شصت کیلوگرم، مهدی محسن نژاد با تجربه و عنوانی که در مسابقات جهانی کسب کرده، و با گرفتن سهمیه المپیک، حالا برای سفر به پاریس آماده است. از نظر من، این کشتی گیر بهبهانی ما در هر دو حالت کشتی سرپا و کشتی خاک شرایط مناسب تری برای حضور در المپیک دارد و به نظر من انتخابش انتخاب درستی است البته فراموش نکنیم که این وزن یکی از سخت‌ترین وزن های مسابقات کشتی المپیک در همه ادوار است که در گذشته هم ما حمید سوریان و امید نوروزی را در این وزن داشتیم و از کم و کیف آن با خبریم. حتی می توانم اذعان کنم که با این تفاسیر وزن 60 کیلو را می توان سخت ترین وزن المپیک دانست  که به خاطر شرایط وزنی قهرمانان زیادی در آن حضور دارند.

امسال، مهدی محسن نژاد تمام تلاش و اهتمامش را در این قرار داده که با دست پر از المپیک برگردد . با توجه به اینکه او در کشتی سرپا سبک رو به جلویی رو دنبال می کند و با ذکر این نکته که کمی قد و قامت بلند تری نسبت به رقبای خودش در این وزن دارد اما به خاطر شرایط تنفسی ایده آلش می تواند در سرپا و در خاک به خصوص با بارانداز و لیفت هایی که اجرا می کنه برگ برنده کشتی رو در دست بگیرد صدالبته که معتقدم او به خاطر قد و قامت کوتاه تر رقبایش در خاک نسبت به سرپا شرایط بهتری برای کسب امتیاز دارد.  
به نظر من اگر روز مسابقات به اصطلاح روز مهدی محسن نژاد باشد و اتفاق خاصی هم نیافتد محسن نژاد می تواند با مدال از پاریس برگردد. در همین ارتباط و بر اساس گفته کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی یکی از اوزانی که می توانیم در آن مدال بگیریم همین وزن 60 کیلو گرم است مخصوصا حالا که نماینده روسیه هم در این مسابقات نیست.

مهدی محسن نژاد باید بداند که بعد از دو بار تجربه مسابقات جهانی، حالا حضور در المپیک برایش یک فرصت بسیار مهم و خاص است؛ از این حیث که ناکامی در این مسابقات می‌تواند کار او را در آینده، حتی در برابر رقبای داخلی، بسیار سخت کند. بنابراین، او باید تمام توان خود را به کار بگیرد تا در المپیک پاریس، مدال ارزشمندی کسب کند و به حق خود برسد.
 
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های یادداشت