گزارش

12101
تصمیم خطرناک دبیر ؛رفتن کاوه، آمدن پژمان

تغییرات مهم در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد

تصمیم خطرناک دبیر ؛رفتن کاوه، آمدن پژمان

شایعه خطرناک بیخ گوش تیم ملی کشتی آزاد است؛ رفتن محسن کاوه بعد از نتایج درخشان در المپیک پاریس و بازگشت پژمان درستکار بعد از نتایج ضعیف و اتفاقات حاشیه‌ساز در سه سال گذشته.

به گزارش ایران ورزشی تیم ملی کشتی آزاد در المپیک یکی از بهترین نتایج تاریخ را کسب کرد اما با این‌حال بدون طلا ماندن این تیم باعث شده تا تغییر در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد خیلی جدی مطرح شود. به نحوی که تقریبا ادامه همکاری با محسن کاوه غیرممکن است اما یک موضوع مهم دیگر هم است و این‌که چه کسی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد می‌شود؟

محسن کاوه با هشت ماه زمان برای کار کردن در تیم ملی کشتی آزاد، در قیاس با نتایجی که در جهانی 2023 صربستان به دست آمده بود، بسیار خوب کار کرد اما این‌که از سه فینالیست حتی یک نفر هم طلا نگیرد؛ نتایج خوب تیم ملی را کمی زیر سئوال برد. حالا این طلا نگرفتن باعث شد تا زمزمه‌های تغییر در کادرفنی تیم ملی به گوش برسد. سکوت علیرضا دبیر درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در پاریس به این ابهام اضافه کرده است. البته دبیر درباره نتایج تیم ملی کشتی فرنگی هم اظهارنظر خاصی نکرد اما این‌که بعد از نتایج تیم ملی کشتی آزاد هم سکوت کرد، نشان از عدم رضایت دبیر از عملکرد تیم ملی دارد که این نارضایتی به نظر ترکش‌هایی را هم در پی دارد.    

به همین دلیل بلافاصله بعد از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد به ایران هم بعد از شایعه استعفای رنگرز، خبر تغییر در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد به گوش رسید. البته یک نکته مهم در این‌باره وجود دارد و آن این‌که قرارداد هر دو سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی تا پایان المپیک پاریس بود و حالا احتمالا دبیر به دنبال انتخاب کادر جدید است.  

این تغییر و تحولات در تیم‌های کشتی به خصوص بعد از المپیک‌ها امری طبیعی است اما نکته مهم این است که آیا علیرضا دبیر برای انتخاب جایگزین سرمربی تیم ملی کشتی آزاد چه نگاهی را دارد و چه تصمیمی را می‌گیرد. شاید عبور از نام محسن کاوه با وجود نتیجه خوبی که در پاریس کسب شد، خوب هم باشد به شرطی که سرمربی جدید با یک نگاه چهارساله انتخاب شود و کادر جدید تا المپیک بعدی زمان برای کار کردن داشته باشد اما اگر قرار باشد محسن کاوه برود و تصمیمی اتخاذ شود که باز هم برای کشتی حاشیه و چالش به ارمغان بیاورد همان بهتر که محسن کاوه تیمش ابقا شود.

یکی از احتمالات خطرناک درباره تیم ملی کشتی آزاد، بازگشت به سوی پژمان درستکار است. کسی بعد از المپیک توکیو آمد و قبل از المپیک پاریس رفت و در تمام این مدت دبیر متهم به اتخاذ تصمیم رفاقتی بود. علاوه بر این نتایجی در این حدفاصل به دست آمد که قابل بررسی است و شاید همین نگاه نسبت به عملکرد تیم ملی در دوره سرمربیگری پژمان درستکار بود که علیرضا دبیر تصمیم به تغییر در کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد گرفت.

نکته عجیب در این چند روز «رد» دست سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در پست‌های انتقادی فضای مجازی بود. هر وقت در فضای مجازی کسی در انتقاد از عملکرد کادرفنی تیم ملی متنی را منتشر کرد، با علامت دست سرمربی سابق تیم ملی تائید گرفت. این تائید کردن‌ها شاید به نوعی ابراز علاقه برای صندلی تیم ملی باشد اما یک خطای استراتژیک هم محسوب می‌شود و آن هم ابراز خوشحالی از عملکرد بد تیمی محسوب می‌شود که متعلق به فدراسیون علیرضا دبیر است.  

حالا با این اتفاقات چرخش احتمالی علیرضا دبیر از محسن کاوه به پژمان درستکار یک خطای محاسباتی برای او محسوب می‌شود که یکبار هم چوب آن را خورده است. کاش دبیر بعد از پنج سال حضور در مدیریت کشتی به این نتیجه برسد که باید در کنار ساختن کشتی‌گیر خوب برای تیم ملی یک وظیفه مهم دیگر هم دارد و آن ساختن سرمربی و مربی خوب برای آینده کشتی است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها