گزارش

13166
به پرسپولیس احترام بگذارید!

خشم گاریدو از تصمیمات متناقض

به پرسپولیس احترام بگذارید!

شکست پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در لیگ نخبگان با حواشی داوری همراه بود.

به گزارش ایران ورزشی، پرسپولیس در اولین مسابقه از لیگ نخبگان آسیا و در شرایطی که نمایش مطلوب و قابل‌قبولی مقابل الاهلی عربستان داشت، با گل زودهنگام فرانک کسیه از این تیم شکست خورد و لیگ نخبگان آسیا را با یک باخت آغاز کرد.

فرصت‌سوزی بازیکنان و تجربه پایین برخی از ستارگان تیم در بازی کنار یکدیگر، از دلایل این شکست با وجود نمایش شجاعانه و فنی خوب از تیم پرسپولیس بود اما یکی از بحث‌برانگیز نکات این مسابقه، رد شدن صحنه پنالتی روی اوستون اورونوف پس از بازبینی توسط کمک‌داور ویدیویی بود. صحنه‌ای که در آن، برخورد مریح دمیرال مدافع باتجربه الاهلی با اوستون اورونوف مشخص بود اما داور پس از بازبینی صحنه، پنالتی پرسپولیس را رد کرد. با این حال این قاضی اردنی و داور تایلندی حاضر در اتاق VAR، در صحنه مشابه به سود الاهلی در نیمه دوم نظر خود را تغییر ندادند و پنالتی به سود نماینده عربستان اعلام شد که این ضربه، در نهایت توسط الکسیس گندوز مهار شد.

رد شدن پنالتی پرسپولیس در پایان بازی، واکنش تند خوان کارلوس گاریدو را به همراه داشت. سرمربی اسپانیایی که با نمایش قابل‌قبول فنی در این مسابقه، به تدریج در حال به دست آوردن اعتماد هواداران پرسپولیس است در پایان مسابقه راجع به رد شدن پنالتی پرسپولیس با عصبانیت گفت: «همه آنجا دیدند که یک پنالتی اتفاق افتاد. بازیکنان و مربیان و هرکس که در استادیوم بود آن پنالتی را تائید کرد. حتی خود داور سوت زد و نمی‌دانم چه شد که وی‌ای‌آر یک‌دفعه گفت که پنالتی نیست. باز هم نمی‌دانم چه شد. یک چیزی را تکرار می‌کنم و تکرار می‌کنم و تکرار می‌کنم که پرسپولیس تیم بزرگی است. بازیکنان پرسپولیس بزرگ هستند. باشگاه پرسپولیس، بازیکنانش و هواداران آن قابل احترامند و باید به ما احترام گذاشته شود. تکرار می‌کنم باید به ما احترام گذاشته شود. احساس می‌کنم این بی‌احترامی به ما بود. من نمی‌توانم زیاد وارد مسائل داوری بشوم ولی باید بگویم این پنالتی برای ما گرفته نشد.»

صحبت‌های گاریدو در پایان مسابقه توسط مارک کلاتنبرگ داور مطرح انگلیسی که سابقه قضاوت فینال جام ملت‌ها و لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد نیز تأیید شد. او در خصوص صحنه پنالتی اورونوف این موضوع را مطرح کرد که با توجه به رخ ندادن یک اشتباه واضح و مشخص از سوی داور، دخالت کمک‌داور ویدیویی بی‌مورد بوده و یک پنالتی به سود پرسپولیس گرفته نشده است. البته از بین شش کارشناس داخلی، تنها یک کارشناس این صحنه را پنالتی تشخیص داده اما نکته قابل توجه در خصوص دو صحنه مشکوک این مسابقه، استاندارد دوگانه تیم داوری مسابقه در دو صحنه نزدیک به هم بود که در نهایت، پرسپولیس ایران را متضرر کرد. پرسپولیسی که از حضور کمک‌داور ویدیویی در فوتبال آسیا، خاطرات خوبی ندارد و باید دید در هفت بازی آینده لیگ نخبگان، چه ماجراهایی در انتظار این تیم خواهد بود‌‌.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش